Tulajdonképpen elgondolkodtató, hogy hosszú évek óta terveznek hasonló járműveket a gyártók, de soha egyik sem jut tovább a tanulmányautó szintjén – illetve ebben az esetben az autó elnevezés meg sem állja igazán a helyét.
A rövid távú városi közlekedésre megálmodott, kétszemélyes jármű 2350 mm hosszú, és mindössze 850 mm széles; alig igényel tehát több helyet, mint egy hagyományos motorkerékpár, akár közlekedni, akár parkolni szeretnénk.
Azokkal szemben azonban hatékonyan véd az időjárás viszontagságai ellen, és viszonylag jól a balesetben szerezhető sérülésektől – legalábbis a Toyota sisakmentes motorkerékpárként jellemzi járművét.
Az i-Road, ami nyilvánvalóan megmarad a koncepció szintjén, elektromos hajtást kapott. két darab, egyenként 2 wattos villanymotorja 45 km/óra elérését teszi lehetővé, a jármű a lítium-ion akkuk egy feltöltésével legfeljebb 50 kilométert képes megtenni