Egyszer élt egy bika, a valaha volt legerősebb, legügyesebb, aki még a nagy José Sanchez Rodríguezt is halálra öklelte Andalúziában. Venenónak hívták, és nem véletlen nevezte el a Lamborghini róla az új, Genfben bemutatott tesztmodelljét.
Egészen brutális autó, akármelyik dimenzióját nézzük is. Mondjuk nézzük elsősorban magát a kasztnit, amely szénszálas anyagból készült, szupererős, szuperkönnyű – az amúgy sem duci Aventadorhoz képest is 125 kilóval karcsúbb. Olyan lapos, hogy azt hiszed, rosszul töltöttük fel a róla készült fotókat, és elszálltak az arányok.
A 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje kisebbfajta fekete lyukként funkcionál. Az autó 2,8 másodperc alatt százon van, miközben a képe utánacammog. 355 km/h-s végsebességét sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül. Egy a gyár tulajdonában marad, a másik három – az olasz trikolor színeiben pompázva – pedig már gazdára talált, egységenként potom 900 millió forintos áron (és ebben még nincsenek benne az adók).
És ne csak a sebesség idézze a F1-et: van állítható hátsó szárnya is a Venenónak. Ez az autó összetéveszthetetlenül Lamborghini, igazi drágakő a Sant’Agata Bolognese üzemből a megszokott nyíl formájú orral, az Aventadorból ismerős ollószerű ajtóval. A kézi váltó és a folyamatos összekerék-hajtás is jelzi, itt a klasszikus értékeket nem írta át az elektronika autóiparszerte egyre áthatóbb uralma.
A tesztautó további sorsa egyelőre ismeretlen, de ha csak ez a négy marad belőle a világon, már megérte.