Kényeztetés vagy erőpróba? Kinek az egyik, kinek a másik. A modern szabadidőjárműveknek pont az a lényegük, hogy egy kicsit mindkettőből szeretnének adni, és ez általában jól is van így, de időnként szerencsésebb volna az egyiket a másik rovására erősíteni.

Úgy, ahogy a Toyota RAV4 Premium is teszi.

Lehet finoman, és lehet durván 1
Lehet finoman, és lehet durván 31


A sötét bronz fényezésű karosszéria és a színre fújt lökhárítók klasszikus, szoborszerű megjelenést kölcsönöznek az autónak. A hűtőmaszk vízszintes osztású, a LED-es fényeket krómozott perem támasztja meg. A króm hátul is visszaköszön, szálcsiszolt alumínium fenéklemez-védelemmel és a hátfalba beépített kipufogóval. A 20 colos könnyűfém keréktárcsák megjelenése a tetősínekére rímel.

A beltérben kéttónusú öltésekkel varrott fekete-szürke bőrkárpitozás borítja nem csak az üléseket, de a műszerfalat is.

Ez utóbbi teljességgel értelmetlen hívság volna a Toyota RAV4 Adventure fedélzetén. A modell terepképességeit kidomborító ujjgyakorlat vaskos kerékív-toldatokkal és sötétpiros fényezéssel ad az offroad-feelingnek. Az átrajzolt lökhárítók matt festésűek, közepét masszív kartervédő lemez uralja, és a ködfények is újak.

Lehet finoman, és lehet durván 32

…és lehet törve is

Lehet finoman, és lehet durván 33


Az EuroNCAP legutóbbi tesztjén a RAV4 ötcsillagos eredményt ért el. Gyalogosvédelmi teljesítménye ugyan nem tökéletes (főleg a gépházfedél elülső éle kemény), felnőtt és gyermek utasaira azonban példásan ügyel, még a kritikus oldalirányú ütközések során is.