Két működésképtelen, de formailag teljesen kész tanulmányt és egy szériaérett, hamarosan Európában is kapható négyajtóst hozott Genfbe az új kínai gyártó, a Qoros. A kocsi nem is rossz, ha olcsó lesz, komoly esélyei lehetnek nálunk is, Nyugat-Európában is.

Minden az áron múlik majd
450 literes a csomagtér

450 literes a csomagtér

450 literes a csomagtér


A márkanév a Qashqai óta a legszerencsétlenebb brandnek tűnik az autóiparban, tömegek lesznek képtelenek megtanulni, pláne leírni, nyelvterülettől függetlenül. Az információs pultnál a hostess Kórösz-nek ejtette, maradjunk hát ennyiben. És ne feledjük: nincs benne u betű. (A név nem jelent semmit, a Q betűt állítólag a minőség, a quality miatt tették a görög Chorus szóra hasonlító betűsor elé – a „kórus” pedig az alapítók együttműködésére utal.)

Bár kínai márkaként emlegeti a sajtó, a Qoros valójában izraeli-kínai közös vállalkozás. A Qoros Auto Co. másfél milliárd dolláros alaptőkéje 50-50%-ban oszlik meg az Israel Corporation és a valóban kínai Chery Automobile között.

Audis-golfos-skodás

Audis-golfos-skodás

A cég egyelőre egyetlen modellel, az egyszerűen csak 3-nak elnevezett, Golf-kategóriás típus négyajtós változatával próbál szerencsét mifelénk. Motorból is csak egy van, 1,6 literes, ami 126 lóerőt tud turbó nélkül, 156-ot feltöltéssel. A sebességváltó hatfokozatú kézi, vagy dupla kuplungos robotváltó lehet.

Első tapasztalatainkat az utastérben az alábbi videóban foglaltuk össze:


A kocsi kívül-belül egyaránt nagyon volkswagen-csoportos utánérzés, egyszerre kelt SEAT-os, škodás és audis hatást, de azért nem lehet ráfogni, hogy másolat lenne. Genfi praxisunkban eddig magasan a BYD nevű márka vezette a kínai felhozatal ranglistáját esztétikailag, de a Qoros más minőség.

A Qoros Essence és Experience fantázianevű felszereltségben készül, 16, illetve 17 colos kerékkel. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, négy tárcsafék lassítja, ESP stabilizálja az autót.

Adatlap (kézi váltóval)
Motor 1.6



1.6 turbó
Lökettérfogat (cm3) 1598 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 93 (126)/6150 115 (156)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 155/3800 210/2500-5000
Méretek, tömeg
Hossz /szél / mag. (mm) 4615 / 1839 / 1445
Tengelytáv (mm) 2690
Csomagtér (l) 450
Saját tömeg (kg) 1310 1345
Fordulókör átmérő (m) 11 11
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,3 10,0
Végsebesség (km/h) 195 215
Fogyasztás
Város (l/100 km) 9,0 9,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,5 6,7

Tágas, kényelmes, hátul beszállásnál a fejre vigyázni kell, de ha benn vagyunk, már jó

Tágas, kényelmes, hátul beszállásnál a fejre vigyázni kell, de ha benn vagyunk, már jó

A Qoros kellemes, már-már elegáns külsejű, elfogadható belterű kompakt autó. A formai déja vu se kívül, se belül nem nyomasztó. A kezelőszerveket nyomkodva, tekergetve enyhe aggályok merültek fel bennünk a tartósságot illetően, de például az ajtók csapódása, az anyagok minősége nem tűnik rosszabbnak, mint némely európai márkák Golf-kategóriás modelljeinek olcsó, belépő kivitelében.

Két fő kérdés maradt nyitva: mennyibe fog kerülni és mennyire hajlandók a német, francia, orosz, kelet-európai emberek és cégek elfogadni, hogy esetleg kínai autót válasszanak. Év végén meglátjuk; az első Qorosok 2013 telén kerülhetnek európai gazdáikhoz.