Három és fél évvel ezelőtt hallhattuk először a Roding nevet: az autóiparba ígéretes újoncként berobbanó német vállalkozás beharangozott egy könnyű és erős kupét, amivel hamarosan új korszakot nyitnak a manufaktúrák világában…

A Roding az autóipar erotikus álma: 320 LE, 950 kg, 285 km/óra végsebesség - de valójában nem létezik.
Roding Roadster: Házimunka 15 Ez 2009 őszén volt. Tavaly megmutatták autójuk végleges(nek tekinthető) karosszériáját, most pedig – ugyanazt ismét. Attól félünk, a Roding örökre csodás vágyálom marad, de attól még megérdemli, hogy megosszuk olvasóinkkal a piszkos fantáziálás szaftos részleteit:

Szóval a Roding Roadster szénszál-erősítésű műanyag kompozit vázának köszönhetően mindössze 950 kilót nyom menetkészen. Ennek jelentős része maga az erőforrás: a BMW dupla turbós, háromliteres soros hathengerese, amelyet az ülések mögött, keresztben építettek be.

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás

A plakett arra utal, tényleg beindul a gyártás


A 320 lóerős motor hatfokozatú kéziváltón és mechanikus (Torsen) önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó tengelyt. A gyártó szerint álló helyzetből 3,9 mp alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 285 km/óra. Nem kevésbé lenyűgöző a fékteljesítmény: százról 34,5 méteres fékutat ad meg a cég.

Ez a példány állítólag annak a huszonhárom darabos szériának az első tagja, amelyet már értékesítésre készít a Roding. Lehet, hogy ebből az álomból mégis lesz valami?