A Bentley Flyng Spur. 10 centivel rövidebb, húszezer euróval olcsóbb a Rollsnál

A rombuszmintás, szellőztetett kárpit maga a gyönyör, nem is értjük, hogyan lehet a Rolls még jobb. Pedig jobb

A rombuszmintás, szellőztetett kárpit maga a gyönyör, nem is értjük, hogyan lehet a Rolls még jobb. Pedig jobb

A Rolls-Royce 1931-ben felvásárolta a Bentley-t, eztán a Rolls hagyományosan a nagyobb luxust, a Bentley a sportosabb hangulatot jelentette a műszakilag hasonló modellekben. A VW 1998 óta működteti Bentley márkát, a BMW 1999 óta a Rollsot. A két német tulajdonú, de brit márka most először kínál összevethető méretű, saját fejlesztésű autókat a Ghost és a Flying Spur formájában.

Genfben beültünk a kocsikba, majd ujjainkkal, fenekünkkel, szemünkkel és orrunkkal pillanatok alatt eldöntöttük, hogy Bentley-t vagy Rollsot vennénk, ha gazdagok lennénk:

Szóval csakis a Rolls. A Ghost drágább, mint a Flying Spur, de – és ez teljesen elképzelhetetlennk tűnt a Bentley rombuszmintás vajbőr kanapéján fetrengve – több luxust is ad a drága Volkswagennél. A Rollsot már volt szerencsénk kipróbálni, a Bentley-t a genfi fenékteszt után már csak fanyalogva vinnénk el egy körre :-)

Adatlap Rolls Royce Ghost Bentley Flying Spur
Lökettérfogat (cm3) 6592 (V12) 5998 cm3 (W12)
Max. teljesítmény (kW[LE]) 570 625
Max. nyomaték (Nm) 780 800
Hosszúság (mm) 5400 5300
Katalógus-fogyasztás (l/100 km) 13,6 14,7
Alapár 253 470 EUR (75 m Ft) 233 900 EUR (70 m Ft)