A Hyundai folyékony szobrászat formanyelvének új adaptációjaként lép színre az Intrado SUV-tanulmány, a gyár azonban állítja, nem csak egy autóról, hanem egy valóságos filozófiai irányzatról van szó.
„Azt szeretnénk, ha az autósok ismét felfedeznék azt a szabadságot és örömöt, amit csak a személyes mobilitás adhat, ezért logikus, célratörő, letisztult járművet alkottunk” – mondta Peter Schreyer, a Hyundai formatervezésért felelős elnöke az új tanulmányról.
Az Intrado számos ponton, így állítólag nevében is a légiközlekedésből, a repülőgépek világából merített ihletet. Karosszériája ezért mentes minden öncélú díszítéstől, szerkezetének tömegét pedig céltudatosan csökkentették olyan megoldásokkal, mint a központi szénszálas váz, valamint az erre szerelt, teherviselő funkcióval csak mérsékelten rendelkező, ultravékony acél borítólemezek.
A Hyundai potenciálisan az egész autógyártást forradalmasító gyártási eljárásról beszél, majd kiderül, hogy valóban így lesz-e, arra mindenesetre ügyeltek, hogy az utasok a lehető legtöbbször találkozhassanak a nyers szénszálas felületek gondolatébresztő látványával – így sem a nyílászárók keretében, sem az üléseket tartó vázon nem kapott borítást a karbonstruktúra.
Az Intrado kevésbé elvont újdonsággal is szolgál: az új generációs hidrogén üzemanyag-cellás hajtáslánc gyors tankolást, nagy kapacitású (31 kWh) akkumulátort és csaknem 600 km hatótávolságot ígér, ráadásul a merevebb szerkezetnek, a kisebb tömegnek és a jobb hatásfokú hajtásláncnak köszönhetően az autó vezethetőségét is kivételesnek ígérik.