Lézershow, akrobatikus mutatványok és táncoslányok kara helyett a VW-konszern tegnap esti seregszemléje azt tükrözte, hogy a menedzsment érzi: az autóipar válaszút előtt áll. Az új autók megmutatása után színpadra lépő Martin Winterkorn, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke arról beszélt, hogy mérlegelni kell, egyáltalán szükséges-e minden mai modellnek automatikusan utódot tervezni. 

Sokkal sűrűbb modellváltás

A sportcsarnokban a neon sem zümmögött, amikor a konszernt egy császár autoritásával vezető, termetével és hanghordozásával is fejedelmi hatású menedzser arról beszélt, hogy a ma szokásos, 7-8 éves modellciklusokat jóval rövidebbre kell venni. Ez az egész iparág működését helyezheti új alapokra, mert 4-5 év alatt kellhet kitermelni azt a befektetést, amit eddig hosszabb termékciklussal oldottak meg.

Új autófajtákkal, gyakoribb modellváltásokkal és további fogyasztáscsökkentéssel kíván megfelelni a gyorsan változó világ igényeinek a VW-konszern. Genfben láttunk is párat a jövő autói közül

A jövő zenéi. A konszern a Future Tracks nevű programmal készül fel a jövőre, mert erősen átalakulnak az autóvásárlók elvárásai

A jövő zenéi. A konszern a Future Tracks nevű programmal készül fel a jövőre, mert erősen átalakulnak az autóvásárlók elvárásai

Ezért is annyira fontos a közös alkatrészbázis, amiből viszonylag csekély többletköltséggel állíthatók elő új modellek. Az MQB, a moduláris keresztmotoros alkatrészkészlettel például felépíthető a Škoda VisionC tanulmányautó, a Volkswagen T-ROC és az új Audi TT Coupé is, hogy ne menjünk messzebb a tegnap este látott újdonságoknál.
a videó a hirdetés után indul

Három merőben különböző autó, merőben eltérő kategóriákban. Érdekes, hogy az MQB mögötti koponya, Ulrich Hackenberg már nem is a Volkswagent, hanem az Audit erősíti. Az Audinál mindennek stimmelnie kell, mert a konszern profitjának jó részét ez a leányvállalat szállítja.

A Lamborghini Huracan névadója egy, az 1870-es években legendássá vált bika Alicantéból. Mindannyiszor győztesen hagyta el az arénát

A Lamborghini Huracan névadója egy, az 1870-es években legendássá vált bika Alicantéból. Mindannyiszor győztesen hagyta el az arénát

Kis facelift, otthon

Ebben az új korszakban semmi nem marad a régiben. Martin Winterkorn példája alapján a jövő modellfrissítését részben az autó gazdája végezheti el, otthon a garázsban letöltve az új funkciókat autójára. Az autó ugyanis egyre jobban hasonlít majd a számítógéphez, amit a Tesla Model S-en már most is láthatunk. Az új Audi TT látványosan ebbe az irányba mutat, műszerfala ugyanis egyetlen nagy képernyő, nyomokban sincs rajta hagyományos óra.

Nyáron kezdődik az új TT sorozatgyártása Győrben. Már ültünk a magyar sportautóban, a digitális műszerfal nagyon új. Nemsokára jön a részletesebb beszámoló

Nyáron kezdődik az új TT sorozatgyártása Győrben. Már ültünk a magyar sportautóban, a digitális műszerfal nagyon új. Nemsokára jön a részletesebb beszámoló

Az Audi egy másik világpremiert is tart Genfben, a konnektorról tölthető A3 e-Tronét. Utóbbi maximum 50 kilométert megy tisztán elektromosan, így városban helyi emissziótól mentesen használható. Amikor a nagyfeszültségű akkumulátor lemerül, az autó hibrid hajtással működik tovább. A villamos gép az 1,4 literes turbómotorral dolgozik együtt.

Hasonló verzió a következő Passatból is lesz – árulta el Martin Winterkorn. Ez azért érdekes információ, mert a Der Spiegel című tekintélyes német hetilap tavaly nyáron arról írt, hogy Winterkorn tajtékzott, amikor az amerikai piacért felelős (és ott kiváló eredményeket hozó) Jonathan Browning nem tájékoztatta őt időben arról, hogy a Ford Fusion (nálunk Mondeo) hamarabb megjelenik hasonló hajtáslánccal. Browning már nincs is a helyén, a birodalom nélküle harcol tovább a világelsőségért az autógyártók között. A világelsőség korszakalkotó eredmény volna, mert egyetlen nagy iparágban sem német a piacvezető, legyen az bankszféra, gyógyszergyártás vagy bármi más.

VisionC – kupé a Škodától

De első csak az a cég lehet, amely meg tud felelni a flottafogyasztási és környezetvédelmi határértékeknek. Ez a legközönségesebb modellekre és a különleges autókra egyformán áll, így a Škoda által bemutatott VisionC tanulmányra is. Az autó a földgázüzemű motorral már alatta marad a 2020-tól érvényes 95 g/kilométeres limitnek, hagyományos technikával.

Valójában ötajtós a VisonC tanulmány

Valójában ötajtós a VisonC tanulmány

Földgázzal és benzinnel etethető, 1,4 literes turbómotorja 110 lóerős. Ezzel a viszonylag csekély teljesítménnyel is képes elérni 214 kilométer/órás végsebességet, mivel a kocsi nem túl nehéz és alaktényezője csupán 0,26. Jó hír, hogy a négyajtós limuzinnak látszó, de valójában ötajtós kupénak van esélye a megvalósulásra.

A többi márka újdonságairól sem feledkezünk meg, nézzetek vissza folyamatosan frissülő rovatunkra: Vezess.hu/Genf.