A Škoda Vision C-ről már írtunk pár sort a Volkswagen Csoport hétfő esti felvonulásának emlékére, de a kiállítási standon kicsit közelebb férhettünk hozzá, alaposabban is megnézhettük. Beülni nem volt szabad, de az ajtók kinyitásakor kiderült, hogy a négy- (illetve öt-)ajtós kupé keret nélküli ablakokkal készült, amitől még elegánsabb.
A forma annyira cseh, hogy a dizájner nevének egyik betűjére még kis kalapot is írni kell: Josef Kabaň művész urat illeti érte a dicséret. A művész metszett üvegkristályokhoz hasonlítja a Vision C-t, a lámpák, tükrök kialakítása valóban olyan, mintha az Ajka Kristálynál találták volna ki.
Alig adott adatokat a kocsiról a Skoda, például méretadataink sincsenek. Lelépve öt méternél azért rövidebbnek ítéltük, de inkább Superb, mint Octavia
Alig adott adatokat a kocsiról a Skoda, például méretadataink sincsenek. Lelépve öt méternél azért rövidebbnek ítéltük, de inkább Superb, mint Octavia
Fotó megosztása:
Lenyűgöző a forma, telitalálat a szín
Lenyűgöző a forma, telitalálat a szín
Fotó megosztása:
Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja
Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja
Fotó megosztása:
0,26 a cW-értéke, a markáns vonalak nem mennek az aerodinamika rovására
0,26 a cW-értéke, a markáns vonalak nem mennek az aerodinamika rovására
Fotó megosztása:
Sok genfi tanulmányon láttunk most ilyen lambós, éles, hegyesszögekkel operáló részleteket
Sok genfi tanulmányon láttunk most ilyen lambós, éles, hegyesszögekkel operáló részleteket
Fotó megosztása:
A Vision C négyajtós kupénak látszik, de ez is ötajtós, mint a többi lépcsős nagy Skoda
A Vision C négyajtós kupénak látszik, de ez is ötajtós, mint a többi lépcsős nagy Skoda
Fotó megosztása:
Van valódi lökhárítója, nem trükközték el az ütközőt a koncepcióautón. Ez is sejteti, hogy valóság lehet a tanulmányból
Van valódi lökhárítója, nem trükközték el az ütközőt a koncepcióautón. Ez is sejteti, hogy valóság lehet a tanulmányból
Fotó megosztása:
A kilincs, a tükör még tipikus koncepcióautós, a szériaváltozaton nyilván kommerszebb megoldásokat látunk majd
A kilincs, a tükör még tipikus koncepcióautós, a szériaváltozaton nyilván kommerszebb megoldásokat látunk majd
Fotó megosztása:
A felni is egyedi gyártás
A felni is egyedi gyártás
Fotó megosztása:
Alánéztünk: van rugója, lengőkarja, mozgásképes a kocsi
Alánéztünk: van rugója, lengőkarja, mozgásképes a kocsi
Fotó megosztása:
A beltér is túl koncepciós az utcára kerüléshez, de számos részlet bejöhet a jövő Skodáiba
A beltér is túl koncepciós az utcára kerüléshez, de számos részlet bejöhet a jövő Skodáiba
Fotó megosztása:
Érdekesek a bajuszkapcsolók
Érdekesek a bajuszkapcsolók
Fotó megosztása:
Lapított kormány, mint némely Audikon
Lapított kormány, mint némely Audikon
Fotó megosztása:
A fejtámlák hátuljában monitor szórakoztatja az utasokat
A fejtámlák hátuljában monitor szórakoztatja az utasokat
Fotó megosztása:
Meglepően késznek tűnik a műszeregység is
Meglepően késznek tűnik a műszeregység is
Fotó megosztása:
Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja
Profilból az elszállt dizájner által Tornádó-vonalnak nevezett, érdekesen csavart övvonalat kell megfigyelnünk, ez a kis részlet teszi egyedivé a tankszerű lemez-üveg arányú, kupés tetőlejtésű, óóóriási kerekekre állított karosszériát. A rejtett kilincsek gombnyomásra ugranak ki, a sajtódossziéban oly lelkesen ecsetelték ötletességét, hogy még az sem kizárt, hogy a szériamodellen is ilyen lesz.
Mert jó esély van rá, hogy ebből az autóból lesz szériamodell. A 0,26-os alaktényező is jelzi, hogy nem öncélú rajzolgatás, hanem valóban gyártható, korunk emissziós normáit teljesíteni képes forma elkészítése volt a cél. A súlycsökkentést szolgálja az alumíniumból készült motorháztető és csomagtérfedél. A tanulmányautóba – állítólag – 1,4 literes, benzin-gázüzemű turbómotor került, 3,4 kg földgázt eszik százon (papíron), 91 g/km CO2-emissziója a 2020-ra várható új európai emissziós normának is megfelel. Az autó végsebessége 214 km/h. Ha a Vision C valami jópofa škodás típusnéven tényleg odakerül belső konkurenciának a VW Passat CC mellé, nyilván a méretéhez illő szokásos Volkswagen motorok bármelyike választható lesz bele.
Meglepően késznek tűnik a műszeregység is
Az utastérben az alul lapított kormány, a fejtámlák hátuljába épített képernyők (melyeken számos utazással kapcsolatos infó is követhető), a csiszolt gyémánt-formára alakított bajuszkapcsolók és a meglepően összeszedettnek, késznek tűnő LCD-paneles műszerfal ragadta meg figyelmünket. Hogy ezekből mi kerül majd a valamikor a szalonokba szállított ötajtós Škoda kupéba, még titok.
Mit szólsz a Skoda új formanyelvéhez?