A Gumpert Explosion kapcsán ámuldoztunk a kétliteres, 420 lóerős motoron, és most lám, itt egy másik (vagy ugyanaz?), mégpedig Gumpert úr egykori munkaadójától. 

A TT quattro sport concept a frissen bemutatkozott, új generációs TT alapjaira épül; noha az eltérések már a felszínen is jelentősek. A kupé eleve nem szerény megjelenését szénszálas légterelő elemekkel, 30 mm-rel kíjebb hozott kerékívekkel, az utóbbit kitöltő, központi anyával és fél-slick abroncsokkal szerelt, 20 colos kerekekkel, tekintélyes hátsó szárnnyal, valamint gigantikus diffúzorral tették pofátlanul látványossá. A törtfehér fényezés visszafogottsága csak fenyegetőbbé teszi az autót. 
A beltérben természetesen szó sincs utcai kivitelről: A csomagtartóban sisaktartó lapul, a burkolatokat kidobták, a versenyülésekbe négypontos öv szorítja a pilótát és egy szem utasát. A menetdinamikai kezelőszervek mind a kormányra költöztek, egyedül a digitális műszerfal maradt meg eredeti valójában. 
Az Audi TT gonosz ikertestvére 1
Az Audi TT gonosz ikertestvére 25
Mindez nem puszta erőfitogtatás: a TT quattro sport concept valóban brutális jószág. Kétliteres turbómotorját közvetlen és szívótorok-befecskendezés, változó szelepvezérlés és szelepemelés, valamint egy sor hardveres módosítás (nagy szakítószilárdságú acélból kovácsolt főtengely, belső hűtésű alumínium dugattyúk, átdolgozott hengerfej, és új fejlesztésű, akár 1,8 nbar töltőnyomású turbófeltöltő) teszi félelmetes szörnyeteggé. 
A 420 lóerős motor maximális forgatónyomatéka 450 Nm, amivel az alig több mint 1,3 tonnás jármű 3,7 mp alatt gyorsul százra, hogy aztán ívmenetben szelektív nyomatékszabályozás segítse íven maradni.
Az Audi TT gonosz ikertestvére 26