Van olyan, hogy kötelezően vállalunk be amúgy élvezetes feladatokat. Így lehetett ezzel Lexus is: nincs ugyanis választásuk, ha az RC kupé labdába szeretne rúgni a prémium sportautók piacán, legalábbis hivatkozási alapként fel kell, hogy tudjon mutatni némi élvonalbeli sporteredményt – tudják, ahogy Oxford és Cambridge is bokszmeccseken meg evezős regattákon bizonygatja, hogy melyikük a jobb. 

Erre a célra született az RC F GT3, amely ugyan egyelőre csak tanulmány, ám ha jövőre rajthoz szeretnének állni vele, akkor alighanem már igen előrehaladott fázisban tart a fejlesztése. 
Úri móka a versenysport 1
Úri móka a versenysport 23
A GT3 szélesebb és alacsonyabb az utcai modellnél, és mivel belterét minden úri huncutságtól megszabadították, tömege nem haladja meg az 1250 kilót. Erre a kisautónyi tömegre 540 versenylóerő jut – ez az első alkalom, hogy konkrétumot hallunk a frissen fejlesztett, ötliteres, nyolchengeres szívómotorral kapcsolatban, hiszen a Lexus még mindig csak annyit közöl róla, hogy teljesítménye „meghaladja a 455 lóerőt”. 
A Lexus RC F GT3 versenytanulmányt a Lexus japán leányvállalata, a Techno Craft (más néven Toyota Racing Development Japan) fejlesztette ki. Az idei évet a teszteknek szentelik, jövőre pedig privát csapatok számára teszik elérhetővé a modellt – nem lesz tehát gyári Lexus csapat.
Úri móka a versenysport 24
A gyári fotókon jól látszik a tanulmányautó különleges, hologramos-szivárványos matricázása
Úri móka a versenysport 25
Úri móka a versenysport 26
Úri móka a versenysport 27
Úri móka a versenysport 28