Jaguar XJR-9 - 1988 győztes konstrukciója, ami hosszú böjt után hozott újabb sikert a márkának. Ezt megelőzően 1957-ben nyert Le Mans-ban a Jaguar D-type.
Igaz az érdem inkább a TWR (Tom Walkinshaw Racing) csapaté, ahol a versenytechnika összeállt, és a 750 lóerőt termelő V12-es motor életre kelt. 1988-ban öt XKR-9 állt rajthoz, de csak egy, a győztes autó ért célba, igaz az utolsó két körben már negyedik fokozatba ragadt váltóval.
Jaguar XJR-9 - 1988 győztes konstrukciója, ami hosszú böjt után hozott újabb sikert a márkának. Ezt megelőzően 1957-ben nyert Le Mans-ban a Jaguar D-type.
Igaz az érdem inkább a TWR (Tom Walkinshaw Racing) csapaté, ahol a versenytechnika összeállt, és a 750 lóerőt termelő V12-es motor életre kelt. 1988-ban öt XKR-9 állt rajthoz, de csak egy, a győztes autó ért célba, igaz az utolsó két körben már negyedik fokozatba ragadt váltóval.
Fotó megosztása:
Peugeot 905 - A franciák példája arra, hogy a kitartás sikert szül. A kezdeti problémákat kiküszöbölve két év után 1992-ben a 905B (vagy EVO) csatasorba állításával jöttek a győzelmek, ráadásul 1993-ban sikerült a duplázás a V10-es 650 lóerős versenygéppel.
Peugeot 905 - A franciák példája arra, hogy a kitartás sikert szül. A kezdeti problémákat kiküszöbölve két év után 1992-ben a 905B (vagy EVO) csatasorba állításával jöttek a győzelmek, ráadásul 1993-ban sikerült a duplázás a V10-es 650 lóerős versenygéppel.
Fotó megosztása:
Audi R18 e-tron - Az Audinak szinte mindegy, ki, melyik márka az ellenfél, az ezredforduló óta - a 2003-as évet kivéve - uralja a Le Mans-i 24 órás versenyt. Az R18 e-tron quattro dízel hibrid technikája is segítette ezt az egyedülálló sikert. Az első tengelyen alkalmazott fékrendszer lassításkor gyűjti az energiát, amely egy nagyfordulatszámú lendkerékbe kerül.
Audi R18 e-tron - Az Audinak szinte mindegy, ki, melyik márka az ellenfél, az ezredforduló óta - a 2003-as évet kivéve - uralja a Le Mans-i 24 órás versenyt. Az R18 e-tron quattro dízel hibrid technikája is segítette ezt az egyedülálló sikert. Az első tengelyen alkalmazott fékrendszer lassításkor gyűjti az energiát, amely egy nagyfordulatszámú lendkerékbe kerül.
Fotó megosztása:
Peugeot 908 HDi FAP - 2009 hőse, a Peugeot, mivel sikerült egy évre megtörnie az Audi hegemóniáját. Akkorra már öt trófeát tudtak felmutatnia a németek, így nagyon várt váltást hozott el a 908 HDi FAP. Igaz csak tiszavirág életű volt a siker, mivel a következő négy évben újra az Audi ért be elsőként a célba.
A dízelkorszak sikeres konstrukcióját egy 5,5 literes duplaturbós V12-es motor hajtotta, 740 lóerőt és 1200 Nm nyomatékot termelve
Peugeot 908 HDi FAP - 2009 hőse, a Peugeot, mivel sikerült egy évre megtörnie az Audi hegemóniáját. Akkorra már öt trófeát tudtak felmutatnia a németek, így nagyon várt váltást hozott el a 908 HDi FAP. Igaz csak tiszavirág életű volt a siker, mivel a következő négy évben újra az Audi ért be elsőként a célba.
A dízelkorszak sikeres konstrukcióját egy 5,5 literes duplaturbós V12-es motor hajtotta, 740 lóerőt és 1200 Nm nyomatékot termelve
Fotó megosztása:
Audi R8 - Kétezerben ezzel az autóval kezdődött az Audi hihetetlen sikerszériája. A 3,6 literes V8-as FSI motorral szerelt versenyautó az egyik legdominánsabb, legsikeresebb típus a motorsport történetében. Ötször nyert Le Mans-ban, 2004-ben Le Mans Series győzelem, valamint az Amerikai Le Mans Series bajnoki címét is sikerült bezsebelni hét alkalommal.
Audi R8 - Kétezerben ezzel az autóval kezdődött az Audi hihetetlen sikerszériája. A 3,6 literes V8-as FSI motorral szerelt versenyautó az egyik legdominánsabb, legsikeresebb típus a motorsport történetében. Ötször nyert Le Mans-ban, 2004-ben Le Mans Series győzelem, valamint az Amerikai Le Mans Series bajnoki címét is sikerült bezsebelni hét alkalommal.
Fotó megosztása:
Porsche 996 GT1 EVO 98
Porsche 996 GT1 EVO 98
Fotó megosztása:
Mazda 787 - A 787-es, a korábbi 767-es továbbfejleszett változata volt, és igazi műszaki csemege. Az elképesztő hangon szóló négytárcsás, 2600 köbcentis Wankel motor ötsebességes Porsche váltóhoz csatlakozott, nem kevesebb, 900 lóerőt tudott, de a Le Mans-ra 700-ra korlátozták, hogy bírja a távot. Bírta is, szenzációs győzelmével a Mazda az egyetlen gyártó, ami Wankel motorral diadalmaskodott a legendás versenyen.
Mazda 787 - A 787-es, a korábbi 767-es továbbfejleszett változata volt, és igazi műszaki csemege. Az elképesztő hangon szóló négytárcsás, 2600 köbcentis Wankel motor ötsebességes Porsche váltóhoz csatlakozott, nem kevesebb, 900 lóerőt tudott, de a Le Mans-ra 700-ra korlátozták, hogy bírja a távot. Bírta is, szenzációs győzelmével a Mazda az egyetlen gyártó, ami Wankel motorral diadalmaskodott a legendás versenyen.
Fotó megosztása:
Porsche 956 - Négy győzelem szerepel a típus mellett, ez pedig mindent elmond az ütőképességéről. 1982-1984 között készítették, fejlesztették, de még 1985-ben is jó volt a C kategória győzelmére.
Porsche 956 - Négy győzelem szerepel a típus mellett, ez pedig mindent elmond az ütőképességéről. 1982-1984 között készítették, fejlesztették, de még 1985-ben is jó volt a C kategória győzelmére.
Fotó megosztása:
Rondeau M379 - Jean Rondeau története egyedülálló, és valószínűleg megismételhetetlen. A francia versenyzőnek 1980-ban sikerült nyernie a saját nevével ellátott, privát fejlesztésű konstrukcióval.
Kitartása és eredményei közönség kedvenccé tették, a legnagyobb francia tehetségek vezettek csapatánál. Jean-Pierre Beltoise is vezette a jellegzetesen bumfordi gépeket, de az összetett győzelmet maga Rondeau és Jean-Pierre Jaussaud érte el 1980-ban a Porsche ellenében.
Rondeau M379 - Jean Rondeau története egyedülálló, és valószínűleg megismételhetetlen. A francia versenyzőnek 1980-ban sikerült nyernie a saját nevével ellátott, privát fejlesztésű konstrukcióval.
Kitartása és eredményei közönség kedvenccé tették, a legnagyobb francia tehetségek vezettek csapatánál. Jean-Pierre Beltoise is vezette a jellegzetesen bumfordi gépeket, de az összetett győzelmet maga Rondeau és Jean-Pierre Jaussaud érte el 1980-ban a Porsche ellenében.
Fotó megosztása:
Matra 670 B - Aki hallott már felvételt a V12-es Matra hangjáról, azt nem érdeklik a számok, eredmények. Libabőröztetően gyönyörű! Ennek ellenére azért nem szabad megfeledkezni az 1974-es győzelemről, amit a 443 lóerős háromezer köbcentis 670 B ért el.
Matra 670 B - Aki hallott már felvételt a V12-es Matra hangjáról, azt nem érdeklik a számok, eredmények. Libabőröztetően gyönyörű! Ennek ellenére azért nem szabad megfeledkezni az 1974-es győzelemről, amit a 443 lóerős háromezer köbcentis 670 B ért el.
Fotó megosztása:
Porsche 917K - Szerkezete igen nagy arányban tartalmazott olyan – akkor még űrkorszakinak tekintett – anyagokat, mint a magnézium vagy a titánium. A különleges matériák használatának köszönhetően az autó teljes vázszerkezete mindössze 42 kilogramm
Porsche 917K - Szerkezete igen nagy arányban tartalmazott olyan – akkor még űrkorszakinak tekintett – anyagokat, mint a magnézium vagy a titánium. A különleges matériák használatának köszönhetően az autó teljes vázszerkezete mindössze 42 kilogramm
Fotó megosztása:
Porsche 917K (Kurzheck – rövidfarú) - Egy igazi német bestia, a Porsche boszorkánykonyhájából. A 12 hengeres boxermotorral szerelt típus 1970-ben nyert, ereje 512 és 1084 lóerő között mozgott, beállítástól, kiviteltől függően.
Képességei ma is félelmetesnek hatnak: 2,3 másodperc alatt gyorsul szára, 5,3 másodperc után már kétszázzal robog, és ha kell, megfutotta a 390 km/h-t is.
Porsche 917K (Kurzheck – rövidfarú) - Egy igazi német bestia, a Porsche boszorkánykonyhájából. A 12 hengeres boxermotorral szerelt típus 1970-ben nyert, ereje 512 és 1084 lóerő között mozgott, beállítástól, kiviteltől függően.
Képességei ma is félelmetesnek hatnak: 2,3 másodperc alatt gyorsul szára, 5,3 másodperc után már kétszázzal robog, és ha kell, megfutotta a 390 km/h-t is.
Fotó megosztása:
Sauber-Mercedes C9 - Peter Sabuer személyes gyűjteményéből érkezett a Genfi Autószalonra az 1989-ben győztes típus. Ebben az évben még lassítók nélkül, padlógázon zúzták végig a pilóták Le Mans legendás Mulsanne egyenesét, ami a C9 esetében 400 km/óra feletti tempót jelentett.
Nem csoda ez az elképesztő végsebesség, hiszen a turbós V8-as Mercedes motor 710 lóereje körülbelül 900 kilogrammot mozgatott, mindezt annyira megbízhatóan, hogy a csapat kettős győzelemmel iratkozott fel a nagy nevű verseny történelemkönyvébe
Sauber-Mercedes C9 - Peter Sabuer személyes gyűjteményéből érkezett a Genfi Autószalonra az 1989-ben győztes típus. Ebben az évben még lassítók nélkül, padlógázon zúzták végig a pilóták Le Mans legendás Mulsanne egyenesét, ami a C9 esetében 400 km/óra feletti tempót jelentett.
Nem csoda ez az elképesztő végsebesség, hiszen a turbós V8-as Mercedes motor 710 lóereje körülbelül 900 kilogrammot mozgatott, mindezt annyira megbízhatóan, hogy a csapat kettős győzelemmel iratkozott fel a nagy nevű verseny történelemkönyvébe
Fotó megosztása:
Ford GT40 – amely nevét a Gran Turismo versenykategóriáról, valamint 1016 milliméteres, azaz angolszász mértékegységgel pontosan 40 hüvelykes magasságáról kapta zsinórban négyszer diadalmaskodott 1966-1969 között. 1966-ban Le Mans-ban mindhárom dobogós helyezést megszerezte a típus.
Ez az autó tartotta az amerikai gyártó típusai között a sebességi rekordot, ugyanis 323 kilométer/órás száguldásra volt képes. A szakállas csúcsot az előd nyomdokain járó Ford GT döntötte meg. A típusból utcai változat is készült, amiből 133 darabot gyártottak.
Ford GT40 – amely nevét a Gran Turismo versenykategóriáról, valamint 1016 milliméteres, azaz angolszász mértékegységgel pontosan 40 hüvelykes magasságáról kapta zsinórban négyszer diadalmaskodott 1966-1969 között. 1966-ban Le Mans-ban mindhárom dobogós helyezést megszerezte a típus.
Ez az autó tartotta az amerikai gyártó típusai között a sebességi rekordot, ugyanis 323 kilométer/órás száguldásra volt képes. A szakállas csúcsot az előd nyomdokain járó Ford GT döntötte meg. A típusból utcai változat is készült, amiből 133 darabot gyártottak.
Fotó megosztása:
A Ferrari 250 TR műszerfala, hatalmas fakormány, analóg mutatók, egy letűnt, bátor, őrült kor emlékei
A Ferrari 250 TR műszerfala, hatalmas fakormány, analóg mutatók, egy letűnt, bátor, őrült kor emlékei
Fotó megosztása:
Ferrari 250 TR - Debütálásakor, 1957-ben nem sikerült célba érnie Le Mans-ban, de a következő évben már komoly sikereket ért el egyéb hosszútávú versenyeken Phil Hill és Peter Collins versenyzőlegendákkal a volán mögött. A 3 literes V12-es körülbelül 300 lóerőt teljesített, és akár 260 km/óra is elérhető volt a kor hipergazdag autóimádói számára.
Idén februárban ez a típus hódította el a valaha eladott legdrágább autó címét is, a 0704-es kódjelű darab szédítő, 39 millió dolláros áron cserélt gazdát
Ferrari 250 TR - Debütálásakor, 1957-ben nem sikerült célba érnie Le Mans-ban, de a következő évben már komoly sikereket ért el egyéb hosszútávú versenyeken Phil Hill és Peter Collins versenyzőlegendákkal a volán mögött. A 3 literes V12-es körülbelül 300 lóerőt teljesített, és akár 260 km/óra is elérhető volt a kor hipergazdag autóimádói számára.
Idén februárban ez a típus hódította el a valaha eladott legdrágább autó címét is, a 0704-es kódjelű darab szédítő, 39 millió dolláros áron cserélt gazdát
Fotó megosztása:
Alfa Romeo 8C - Kategóriájában négyszer aratott győzelmet a legendás olasz sportautó, 1931 és 1934 között zsinórban. 2300 köbcentis soros, nyolchengeres motorja ördögi dübörgéssel hagyta le a riválisokat, és a harmincas évek szintjén rémisztően sok, 165 lóerőt termelt.
Alfa Romeo 8C - Kategóriájában négyszer aratott győzelmet a legendás olasz sportautó, 1931 és 1934 között zsinórban. 2300 köbcentis soros, nyolchengeres motorja ördögi dübörgéssel hagyta le a riválisokat, és a harmincas évek szintjén rémisztően sok, 165 lóerőt termelt.
Fotó megosztása:
Chenard & Walcker Sport - 1923-ban még körülbelül 98 lóerő is elég volt a 24 órás Le Mans-i futamgyőzelemhez, amit a képen szereplő 3 literes motorral szerelt gép bizonyít.
André Lagache és René Léonard összesen 2209, 536 km-t tett meg a 24 óra alatt, ezzel az átlagsebességük 92,064 km/h volt.
Chenard & Walcker Sport - 1923-ban még körülbelül 98 lóerő is elég volt a 24 órás Le Mans-i futamgyőzelemhez, amit a képen szereplő 3 literes motorral szerelt gép bizonyít.
André Lagache és René Léonard összesen 2209, 536 km-t tett meg a 24 óra alatt, ezzel az átlagsebességük 92,064 km/h volt.
Fotó megosztása:
Ferrari 166 M - A típus privát kezekben 1949-ben hódította el a Le Mans-i 24 órás verseny első helyét az 1501-2000 köbcentis autók között kiírt kategóriában. V12-es motorja körülbelül 128 lóerőt teljesített, neve pedig a hengerenkénti lökettérfogatból ered, ami 166 cm3 volt.
Enzo Ferrari ekkor még nem akart gyári csapatot indítani, így egy privát versenyző, Lord Selsdon állt rajthoz, aki cefet másnapossága miatt csak egy órát vezetett, a maradék 22 óra 48 percet pilótatársa Luigi Chinetti küzdötte végig, és nyert végül 132,420 km/órás átlaggal.
Ferrari 166 M - A típus privát kezekben 1949-ben hódította el a Le Mans-i 24 órás verseny első helyét az 1501-2000 köbcentis autók között kiírt kategóriában. V12-es motorja körülbelül 128 lóerőt teljesített, neve pedig a hengerenkénti lökettérfogatból ered, ami 166 cm3 volt.
Enzo Ferrari ekkor még nem akart gyári csapatot indítani, így egy privát versenyző, Lord Selsdon állt rajthoz, aki cefet másnapossága miatt csak egy órát vezetett, a maradék 22 óra 48 percet pilótatársa Luigi Chinetti küzdötte végig, és nyert végül 132,420 km/órás átlaggal.
Fotó megosztása: