Márciusban mutatja be teljes körűen felfrissített buszlimuzinját a Volkswagen, de erről az utca népének nem kell tudnia: a 200 000 eladott példány után megújuló modell csupán
, új alufelnijeivel és két új karosszéria-színével árulja el magát. A beltérben már szembeötlőbbek a változások, átdolgozták a műszerparkot és a kormánykereket, három új dekorcsomag (ezüst, zongoralakk és tölgy) jelent meg a kínálatban.
A komfort szintjét 12 irányban motorosan állítható ülés fokozza, akár exkluzív, steppelt bőrkárpittal. A szórakoztatóelektronikai kínálatban már valódi újdonságokról beszélhetünk. Az új generációs rendszer alkalmas a MirrorLink, Android és iOS okostelefon-integrációra, processzorait gyorsabbakra cserélték. Az üléselrendezés maradt a régi; az autó öt-, hat- és hétszemélyes kivitelben rendelhető, a középső üléssor eltolható és dönthető.
Ahol igazán sokat fejlődött a Sharan, az a vezetéstámogató rendszerek köre. Alapáras lesz a másodlagos ütközés hatásait enyhítő fékrendszer, opcióként kamera alapú ráfutásgátló funkció, adaptív tempomat és automata városi vészfékrendszer is rendelhető. Parkolórobotot már eddig is kérhettünk az autóhoz, most ezt is továbbfejlesztették; a holttérfelügyelethez a keresztirányú forgalmat figyelő berendezés társul.
Vadonatúj a modell motorkínálata: a TSI benzinmotorok 150 és 220 lóerősek, a három új dízel 115, 150 és 184 lóerős. A leggyengébb dízel kivételével minden motorhoz kérhető DSG váltó, amelyet újdonságként vitorlázó (szabadonfutó) funkcióval szereltek fel. A duplakuplungos egység alapfelszerelés a legnagyobb benzines motornál; a középső dízel összkerékhajtással is rendelhető.
A megújult modell forgalmazása júliusban veszi kezdetét.