Júniusra ígéri minden idők leggyorsabb Škoda modelljét a gyár: az Octavia RS 230 megnövelt teljesítménnyel, látványosabb külső és belső megjelenéssel és gazdagabb műszaki tartalommal lép színre két hét múlva, a Genfi Autószalonon.
A tíz százalékos teljesítménynövekedés önmagában talán nem volna ok az ünneplésre, ám az Octavia RS 230 emellett fontos műszaki újdonsággal is szolgálhat: a márka gyártmányainak sorában elsőként elektronikus első differenciálzárat kap, ami stabilabb ívmeneti teljesítménnyel ruházza fel az autót. Ez rendes önzáró differenciálmű, de elektronikus vezérléssel, ami nem azonos a valódi sperrdiffit a kerekek fékezésével mímelő megoldásokkal az alapváltozatban. Rendes sperr van például a Mégane RS-ben, az Astra J OPC-ben, a Focus II RS-ben, míg a sima Focus ST vagy az alap Golf GTI ma is csak a kerekek fékezésével reagál a túl nagy gázra.
Ennek köszönhetően a modell annak ellenére egy tizedmásodperccel hamarabb éri el a 100 km/óra tempót, mint a mezei RS (6,7 vs 6,8 mp), hogy a teljesítménynövelés mellett változatlan marad a kétliteres TSI motor 350 Nm nyomatéka. A végsebesség 248-ról 250 km/órára nő.
A feljavított menetteljesítményekhez látványos belső kialakítás és kiegészítő külső optikai elemek társulnak.
Még mindig megéri gázzal járni?
A CNG-s Octavia volánja mögött kerestük a választ a kérdésre, kattints a képre.