Megelőzve a kedden nyitó Genfi Nemzetközi autószalont – ahol a nagyközönség is láthatja – egy zártkörű partin már hétfő este leleplezte új modelljeit a Honda. Az NSX európai bemutatkozása mellett a svájci városban zajlott az új Civic Type R világpremierje is.
NSX
Negyed évszázaddal az eredeti NSX bemutatása után készült el az új modell, amely továbbra is a „New Sports eXperience, vagyis a „sportosság új élménye” kifejezéssel támad. Míg anno ez pörgős benzinmotort és alumínium karosszériát takart, most 2015-ben a hibrid-hajtás a fő üzenet.
Az új Honda NSX-et egy duplaturbós, V6-os benzinmotorból és három villanymotorból álló hajtáslánc mozgatja. A benzinmotor és a hátsó villanymotor kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltón át hajtja a hátsó kerekeket. A villanymotor a lassításban és a fékenergia visszanyerésében is segít. A maradék két villanymotor a bal és jobb első kerekeket pörgeti a hatékonyabb gyorsítás, lassítás érdekében. Rajtautomatika is rendelkezésre áll.
Hogy a hosszában beépített motor és a speciális váltó beférjen, a sorozatgyártású változat 79 milliméterrel hosszabb és 25 milliméterrel szélesebb, mint a 2013-ban bemutatott NSX Concept, miközben az utastér közelebb került az orr-részhez. A valóságban egy igazán kompakt sportkocsi benyomását kelti az NSX.Az új NSX térhálós vázra épül, amelyet alumíniumból, ultraerős acélból és egyéb fejlett anyagokból állították össze, a fülke szénszálas padlólemezhez kapcsolódik.
A pilóta igényeinek, illetve az időjárási és útviszonyoknak megfelelően egy kapcsolóval szabályozhatja a motor, a váltó és a futómű működését, valamint a motor hangját. Elektromos, Sport és Sport+ és versenypálya módok választhatók.
A Genfi Autószalonon leleplezett hibrid NSX első példányait várhatóan 2016 elején vehetik át az európai vásárlók.
CIVIC TYPE R
Nem aprózza el a Honda, lazán utcai versenyautónak hívja a Civic új Type R-t, amely öt évvel követi a korábbi hasonló modellt. Van valami az összehasonlításban, hiszen a túraautó-világbajnokságon vitézkedő versenyautójuk sok tekintetben hasonló.
A motor ott is, itt is turbós benzines, de versenyváltozat 1,6, az utcai modell 2,0 literes motorral dolgozik. A Type R teljesítménye 310 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm, így ez a legerősebb valaha épült Type R motor. A Honda ígérete szerint alsó fordulatszámon is erős, de a pörgetéssel sem lesz gond, a fordulatszámmérő piros tartománya hétezertől indul.
Mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a legsportosabb Civic, végsebessége 270 km/óra. Önzáró differenciálmű is lesz a hajtásláncban, a hajtási befolyást két függőcsapszeges első felfüggesztés csökkenti.
Adaptív lengéscsillapítás került a Honda Civic Type R-be, amely az aktuális viszonyokhoz igazítja a felfüggesztések viselkedését, a hétköznapokon, illetve rossz minőségű útburkolaton is használható a kocsi, miközben versenypályán is helyt áll.
A Civic Type R-ben debütál az ún. +R üzemmód-kapcsoló. Ennek aktiválásakor rövidebb lesz a motor reakcióideje, a nyomatékleadás agresszívebbé válik, csökken a szervokormány rásegítésének mértéke, a lengéscsillapítás 30 százalékkal feszesebb beállításra kapcsol. A fékrendszert a Brembo szállítja, az első kerekek mögött 350 milliméteres tárcsák pusztítják a mozgási energiát.
A spéci technikához egyedi külső is dukál, amit meg is ad a Honda Civic Type R. Egyedi lökhárítókkal, mélyre húzott küszöbszpoilerrel, óriási hátsó szárnnyal szerelték fel a Civicet, amelynek motorja nagy nyílásokon át kapja a hűsítő levegőt, és a sárvédőkön kialakított nyílásokon át távozhat a hő. A kocsi alját síkra burkolták, így zavartalanul áramolhat a levegő a diffúzorhoz. Kerekei 19 colosak.
Az új Honda Civic Type R várhatóan a nyáron jelenik meg Magyarországon. A Honda vállalása szerint ez az autó lesz a leggyorsabb elsőkerék-hajtású kompakt modell a Nürburgringen.
Kattints a képre és nézd meg a Honda Civic Type R és NSX gyári képeit is!
A show
A bemutatón felvonultatta legjobb autóversenyzőit a Honda. A Forma-1-be idén visszatérő csapat pilótája, Jenson Button is megjelent. A brit versenyző felidézte gyerekkorát, amikor Ayrton Senna és Alain Prost nyerték sorra versenyeket a McLaren Honda színeiben, illetve, hogy ő is nyert már futamot a japán csapattal. Button nem maradt sokáig az estélyen, mint elmesélte, másnap reggel már utazik is a nyitóverseny helyszínére, Melbournbe, hogy akklimatizálódjon.
Megjelentek a túraautó-bajnokságban vitézkedő csapat gyári pilótái, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, illetve Michelisz Norbert is. A magyar versenyzőtől megtudtuk, hogy a hétköznapokra inkább a Civic Type R-t választaná, „az NSX kicsit sok nekem erre a célra”.
Norbinak nem volt meglepetés a Civic Type R, már korábban, amikor Valenciában tesztelte a WTCC-versenyautót, alkalma nyílt megnézni és beleülni. Még ő sem vezette.
Beszámolója szerint ebben az is segítheti, hogy a tavalyi 380 helyett idén már 400 lóerő körüli a motorteljesítmény, illetve a faceliftes Civic megjelenésével érkező új homologációs alkatrészekkel gyorsulhat a kocsi, miközben addigra a Citroënek bizonyos – pontelőnyük miatt, a szabályoknak megfelelően – plusz súlyt cipelnek majd.
Érdemes lesz idén is kilátogatni a WTCC magyar futamára, mert mint megtudtuk, ott is összejöhet egy jó szereplés, többek között talán azért is, mert a csapat a Hungaroringen többször tesztel majd idén. Korábban erre nem volt lehetőségük.
Norbi kedden már Argentínába tart, ahol megkezdődik a 2015-ös Túraautó-világbajnokság.