Penny pinching. Ha nem is fillérszexuálásra, de hangsúlyozottan takarékos működésre vonatkozik a kifejezés, amit a Suzuki kapcsán tanultam meg pár éve. A Suzuki tényleg csak arra költ, akire érdemes, de új termékekre szerintük is megéri beruházni.
Újdonságok a Swift felett, a Vitara alatt
A városi autóival és kis terepjáróival egész sikeres márka idén Genfben új irányokat villantott fel két koncepcióautóval. Genfi standján az iK-2 nevű ötajtós tanulmány és egy fehérben pompázó, apró SUV áll a középpontban. Az egyik egy majdnem alsó középkategóriás modell, a másik egy a Vitaránál kisebb terepjáró.
Egyik sem öncélú koncepcióautó, a közeljövőben megvalósul mindkettő. Az újdonságok egy új fejlesztésű padlólemezre épülnek, amely szilárdabb, egyben könnyebb a Suzuki mostani műszaki alapjainál. A jelenlegi négy padlólemez helyett a gyár hármat kíván használni költségcsökkentési okból, az új lesz az egyik a három közül. A kialakítás összkerék-hajtású autók gyártását is lehetővé teszi, ami a legtöbb modelljéből 4×4-est is kínáló Suzukinak fontos opció.Turbómotor és direkt befecskendezés
Újdonság a Suzuki benzines motorjaiban az iK-2 szériaváltozatában megjelenő turbófeltöltés és közvetlen befecskendezés is. A Boosterjet fantázianevű benzines takarékosságát félhibrid hajtáslánc növeli, stop-start rendszerrel. A motorról semmi közelebbit nem árult el a márka, így azt sem tudjuk, hogy az egyliteres hengerűrtartalom mellett hány hengeres az új motor.
Elvileg az iK-2 a kiskocsik és a kompakt autók között áll. 402 centis hossza alapján a Hyundai i20 vagy Kia Rio jellegű, nagyméretű kisautókhoz áll közel. Ezek a négy méter körüli kisautók városi bevetésre és családi használatra is befoghatók. Sajnos a koncepcióautó zárva volt, nem tudtuk megnézni a belsejét és a gyár sem adott ki fotókat róla.
IM-4: aszfaltdzsip Japánból
A másik világpremier az iM-4-é. Szélvédőoszlopa a III-as (itthon sokaknak kettes) Swiftet idézte, a motorházfedél oldalán lévő levegőbelépő az első generációs Vitara öröksége, a kerek lámpákat pedig a Fronte Coupé és a Suzuki Cervo ihlette. Az autó hossza 3693, szélessége 1709, magassága 1566 mm. Ez a modell is az új padlólemezre épül, de részleteket erről sem tudtunk meg.
Mivel a Suzukinak – a szolnoki bővítést követően – 78 szalonja van itthon, legalább 120-140 autónak kell eljutnia a kereskedőhálózatba, hogy árulni lehessen az Alto és a Splash közös utódát – tudtuk meg a kinti standon.
Genfben gyorsan be is ültem a Celerióba, amely tényleg a két modell között áll. Külső méreteihez képest igen tágas az olcsó műanyagokkal megszórt belső tér. Az üléshelyzet viszonylag magas, így idősebbeknek is kényelmes a ki- és a beszállás, de a maga kategóriájából kiemelkedő Splash értékeit az olcsó indiai tömegautónak tervezett Celerio közel sem biztos, hogy meg tudja adni.
További cikkeinket a Genfi Autószalonról itt találjátok.