Na, ez meg miféle Volkswagen? – néztünk egymásra a genfi brigád többi tagjával, amikor a megláttuk a DFSK egyterűjét. Az autó leginkább egy koppintott Volkswagen, amely a Caddy vonásait követi, szinte szolgai hűséggel.
DFSK: te se hallottál róluk?
Nem, nem DSK, mert ő a nagytermészetű bankvezér, az autó márkája viszont DFSK. Gyártója a Dongfeng konszern része. Ez az a Dongfeng, amellyel a PSA Peugeot Citroën, a Kia, a Honda és a Nissan is közös gyárat létesített. Kínában az autóipari befektetőknek be kell venniük egy helyi partnert is a gyártásba, amivel persze a saját konkurenseiket építik fel, de legalább nem maradnak ki a világon a legnagyobb darabszámokat felmutató piacról. Érdemes megnézni a Dongfengnél készülő modelleket, elképesztő a mennyiség és a választék szélessége is.
A DFSK Glory 330 egy dobozos szállítójárműből domesztikált családi autó, rengeteg térrel és három sorban elhelyezett ülésekkel. Elöl és középen 2-2 embernek van helye, a harmadik sorban hárman is ülhetnek, akárcsak a Chrysler Voyagerben.
Belül az átható műanyagszagon kívül a sajátos szellőzőrendszer marad meg sokáig az emlékezetünkben. Mintha egy lemezelt hűtőkocsiból származna a rostélysor, van egy kis ipari hangulata. A belső téri minőségérzet elfogadható, nincsenek látványosan gagyi megoldások.
Végsebessége 135 km/óra
Kétféle motor szerepel a műszaki adatok között. Hengerűrtartalma alapján a dízel FIAT-tól származik, amely az óriási bódét 75 lóerővel igyekszik mozgatni. A 190 Nm nyomaték biztatóbb.
Volkswagennek álcázták a kínai autót
1/34 Két első légzsákot említett a műszaki adatlap, oldallégzsák valószínűleg nincs a Glory 330-ban
Két első légzsákot említett a műszaki adatlap, oldallégzsák valószínűleg nincs a Glory 330-ban
Fotó megosztása:
2/34 Rendesen lenyúlták a derék kínai autógyártók a Volkswagenek formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet
Rendesen lenyúlták a derék kínai autógyártók a Volkswagenek formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet
Fotó megosztása:
3/34 Jól mutat a családi autó, ha nem is eredeti a formája
Jól mutat a családi autó, ha nem is eredeti a formája
Fotó megosztása:
5/34 Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak
Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak
Fotó megosztása:
6/34 A látvány hűen idézi a Volkswagenek belső terét, a műanyagszag azonban saját fejlesztés
A látvány hűen idézi a Volkswagenek belső terét, a műanyagszag azonban saját fejlesztés
Fotó megosztása:
7/34 Jó alaposan tanulmányozhatták a szervezők az előző Octaviát is
Jó alaposan tanulmányozhatták a szervezők az előző Octaviát is
Fotó megosztása:
9/34 Leghátul háromszemélyes pad van, középen két embernek jut kényelmes hely
Leghátul háromszemélyes pad van, középen két embernek jut kényelmes hely
Fotó megosztása:
10/34 Igen tágas belül a Glory 330, beleférne szok-szok kínai áru, darabja öccáé
Igen tágas belül a Glory 330, beleférne szok-szok kínai áru, darabja öccáé
Fotó megosztása:
11/34
Fotó megosztása:
13/34 Kisméretű haszonjárművek és mikrobuszok gyártásában nagyon erős a Dongfeng. Ez a C37 nevű kisbusz
Kisméretű haszonjárművek és mikrobuszok gyártásában nagyon erős a Dongfeng. Ez a C37 nevű kisbusz
Fotó megosztása:
14/34 125 km/óra végsebessége
125 km/óra végsebessége
Fotó megosztása:
15/34 Középmotoros és hátsókerék-hajtású. Hasonló felépítésű volt a Toyota Previa is
Középmotoros és hátsókerék-hajtású. Hasonló felépítésű volt a Toyota Previa is
Fotó megosztása:
17/34 Kényelmesen magas az üléshelyzet, könnyű ki- és beszállni
Kényelmesen magas az üléshelyzet, könnyű ki- és beszállni
Fotó megosztása:
18/34 Nem a szépség számít egy jómunkásautóban
Nem a szépség számít egy jómunkásautóban
Fotó megosztása:
19/34
Fotó megosztása:
21/34 A térhasznosítás csodája a 4,5 méteres kisbusz. Négy üléssorban, 2-2-2-3 leosztásban kilenc magas embernek van helye. Elöl Müller András, a Vezess és az Autó Magazin termékmenedzsere ül, hátul Földes Attila, középen a szerző élvezi
A térhasznosítás csodája a 4,5 méteres kisbusz. Négy üléssorban, 2-2-2-3 leosztásban kilenc magas embernek van helye. Elöl Müller András, a Vezess és az Autó Magazin termékmenedzsere ül, hátul Földes Attila, középen a szerző élvezi
Fotó megosztása:
22/34 Beépített ülésfűtéssel kedveskedtek a konstruktőrök az ülések alatt lévő motorral
Beépített ülésfűtéssel kedveskedtek a konstruktőrök az ülések alatt lévő motorral
Fotó megosztása:
23/34 Ezerötös és 115 lóerős a négyhengeres szívó benzinmotor
Ezerötös és 115 lóerős a négyhengeres szívó benzinmotor
Fotó megosztása:
25/34 Könnyen felcsaphatók az első ülések, ha hozzá kell férni a motorhoz
Könnyen felcsaphatók az első ülések, ha hozzá kell férni a motorhoz
Fotó megosztása:
26/34 Könnyen felcsaphatók az első ülések, ha hozzá kell férni a motorhoz
Könnyen felcsaphatók az első ülések, ha hozzá kell férni a motorhoz
Fotó megosztása:
27/34 Hátul középen nincs fejtámla és az öv is csak kétpontos
Hátul középen nincs fejtámla és az öv is csak kétpontos
Fotó megosztása:
29/34 Nem fog kifeküdni a mutató: az autó 1,3 tonnás és 115 lóerős
Nem fog kifeküdni a mutató: az autó 1,3 tonnás és 115 lóerős
Fotó megosztása:
30/34 Elegánsnak szánták az órát
Elegánsnak szánták az órát
Fotó megosztása:
31/34 Előre és hátrafelé is rostélyok küldik a levegőt
Előre és hátrafelé is rostélyok küldik a levegőt
Fotó megosztása:
33/34 1,3 tonna körül van a kisbusz súlya, terhelhetősége majdnem 700 kg
1,3 tonna körül van a kisbusz súlya, terhelhetősége majdnem 700 kg
Fotó megosztása:
34/34 Elvileg SD-kártyákat is olvas a nagy kijelzős fejegység
Elvileg SD-kártyákat is olvas a nagy kijelzős fejegység
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak
115 lóerejével teljesítményben jobban, 145 Nm forgatónyomatékával erőben rosszabbul áll a benzines szívómotor, amely ezerötös és négyhengeres. Motorváltozattól függetlenül 135 kilométer/óra a Glory 330 végsebessége.
Itthon is forgalmaznák
Ahhoz Genfben túl sokba kerül a hely, hogy egy márka terjeszkedési célok nélkül, csak úgy kiállítson. A standon annyit sikerült kideríteni, hogy a DFSK valóban be kívánja vezetni autóit Európában.
A látvány hűen idézi a Volkswagenek belső terét, a műanyagszag azonban saját fejlesztés
Olaszország az első pont a térképükön, 2016-ra tervezett indulással. A céget képviselő hölgy a magyarországi forgalmazás lehetőségéről határozottan azt mondta, hogy tervben van. A leendő partnereket firtató kérdésre bizonytalanabbul reagált, végül az Emil Freyt említette lehetséges márkakereskedőként. Ennek majd otthon igyekszem utánajárni.
A térhasznosítás csodája a 4,5 méteres kisbusz. Négy üléssorban, 2-2-2-3 leosztásban kilenc magas embernek van helye. Elöl Müller András, a Vezess és az Autó Magazin termékmenedzsere ül, hátul Földes Attila, középen a szerző élvezi