Számtalanszor elsétáltunk a két fekete tárgyalóbusz mellett, mire valami isteni sugallatra Horváth Zsolt kollégánk belépett a standra és vetett egy pillantást az egyik Mercedes belsejébe. Aztán szaladt értem meg a kameráért, és visszamentünk, hogy alaposabban is szemügyre vegyük a furgont, amiből egy Rollsra se irigy az ember.

A Klassen luxus-kisbuszok berendezésére szakosodott német vállalkozás. A Mansoryhoz hasonlóan gyári autókat, de nem szupersportautókat és luxusterepjárókat, hanem főként Volkswagen Transportereket, Mercedes Vianókat és Vitókat tesz sokkal-sokkal-sokkal drágábbá és fényűzőbbé, kívülről visszafogott stílusban. Igazi álcázott guruló palotákat gyárt, melyek kívülről – ha a megrendelő nem tiltja meg még ezt a kis átalakítást is – legfeljebb a VW-embléma vagy a Merci-csillag cirkalmas K-betűre cseréléséről ismerhetők fel.

Kívülről semmi nem utal arra, hogy ez nem egy széria Mercedes kisbusz

Kívülről semmi nem utal arra, hogy ez nem egy széria Mercedes kisbusz

Kívülről semmi nem utal arra, hogy ez nem egy széria Mercedes kisbusz


Kiemelhető lábtámaszos fotelpár hátul, függöny az ablakon, a legfinomabb anyagok mindenütt

Kiemelhető lábtámaszos fotelpár hátul, függöny az ablakon, a legfinomabb anyagok mindenütt


A sofőrt és az utasteret elválasztó fal a XXI. században természetesen egy lesüllyeszthető képernyő

A sofőrt és az utasteret elválasztó fal a XXI. században természetesen egy lesüllyeszthető képernyő

Odabent persze egyértelmű, hogy ezek az autók nem szerelőszalagon nyerték el végső formájukat, százezernyi másik példány között.

A póri szemnek nyomasztóan eltúlzott luxus a kocsi alapárán felül 3-500 ezer euróba, 100-150 millió forintba kerül. Ezt az árat meg lehet még emelni páncélozással; a Klassen saját műhelyében szereli fel golyóálló-aknaálló üvegekkel-lemezekkel autóit, ha a megrendelő igényli. Igazi guruló iroda egy ilyen kocsi, így a tévé mellett van benne saját műholdas kapcsolat, Xbox, kávéfőző, hűtőszekrény stb.

Aki azt gondolja, hogy a fenti képeken és videón mindent látott, amit a Klassen tud, nem is tévedhetne nagyobbat. Íme, egy prospektusfotó azokról a kocsikról, amit nem hoztak el Genfbe, nehogy összekaristolja bennük a PARKETTÁT a sok újságírótalp:

A gyári prospektusban parkettával feldobott változat látható

A gyári prospektusban parkettával feldobott változat látható

A vevőkör jellemzően afrikai, távol-keleti és orosz notabilitások közül kerül ki, de persze hotelláncok, nagyvállalatok is jelentkeznek a hagyományos prémium szedánoknál lakályosabb, tágasabb teret kínáló luxus-kisbuszok iránt. A Klassen képviselője nem említhetett neveket, hiszen ebben a méretre szabott furgoniparban a diszkréció talán még a márkázott kristálypohárnál vagy az ujjlenyomat-szkenneres beépített széfnél is nagyobb üzleti érték.