A 4,49 méteres szabadidőjármű-tanulmány megjelenésében nem tér el a 2013-as tokiói szalonon leleplezett XR-től, szögletes formanyelvét az eredeti Pajeróra emlékeztető, historizáló hűtőmaszk bontja meg.
Az igazi újdonság a hajtáslánc, amely változó szelepvezérlésű benzinmotorból, valamint egy új villanymotor/generátor egységből áll. A hajtást elsősorban a 163 lóerős villanymotorra bízza a rendszer, a belső égésű motor inkább csak áramfejlesztőként (soros hibrid), illetve gyorsítás során kisegítő erőforrásként (párhuzamos hibrid) szolgál.
Az elsőkerék-hajtású modell átlagos CO2-kibocsátása különösen kedvező 40 g/km, ami 1,4 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztásnak felel meg.
Az autó minden valószínűség szerint a jövőre érkező ASX utódmodelljének előfutára.