Az év legfontosabb autóipari eseményén a fából, műanyagból tákolt tanulmányautókra figyel a közönség, pedig igazi, versenypályára termett gépből is akad bőséggel. Nyitott szemmel járva szinte minden fontosabb szakágból fellelhető pár csemege, a túraautóktól kezdve a ralin át egészen a Forma-1-es gépekig. 

Aston Martin Vulcan - A képek nem adják vissza, mennyire bitang látvány az angolok új, futurisztikus, közel 750 millió forintot kóstáló pályagépe. 

Az orrba messze hátratolva beépített V12-es szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.
Igazi versenyautók a Genfi Autószalonon 43
Ford Fiesta R2 - Miért nagy szenzáció egy 170 lóerős Fiesta, amikor a csúcsmodell kétszáz körül teljesít? Azért, mert az R2 mindössze egyliteres motorból présel ki ekkora teljesítményt. 

Ez az első közvetlen befecskendezéses, egyliteres, háromhengeres autó, amelyet az FIA ebben a kategóriában homologizált. A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó ralizásra optimalizált sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztéseket kapott, májusban lép először pályára a Portugál-ralin.

Ford Fiesta R2 – Miért nagy szenzáció egy 170 lóerős Fiesta, amikor a csúcsmodell kétszáz körül teljesít? Azért, mert az R2 mindössze egyliteres motorból présel ki ekkora teljesítményt.
Ez az első közvetlen befecskendezéses, egyliteres, háromhengeres autó, amelyet az FIA ebben a kategóriában homologizált. A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó ralizásra optimalizált sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztéseket kapott, májusban lép először pályára a Portugál-ralin.

Formula E -

Formula E –

McLaren P1 GTR - Amellett, hogy valóságos műalkotás, még pokolian gyors is, és nem csak gyors, de be is tapad a kanyarba, mint az istennyila.

3,8 literes, duplaturbós V8-asa 800 lóerőt teljesít, de a  P1 alapjában véve hibrid hajtáslánccal dolgozik, így az elektromotorban még megbújik 200 ló, tehát összesen 1000 paripa patája koppan az aszfalton, ha minden a maximumra van tekerve.

A GTR ötven kilogrammal lett könnyebb az utcai P1-nél, ami többek között a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a minden felesleges dologtól megszabadított karbon utastérnek köszönhető.

McLaren P1 GTR – Amellett, hogy valóságos műalkotás, még pokolian gyors is, és nem csak gyors, de be is tapad a kanyarba, mint az istennyila.
3,8 literes, duplaturbós V8-asa 800 lóerőt teljesít, de a P1 alapjában véve hibrid hajtáslánccal dolgozik, így az elektromotorban még megbújik 200 ló, tehát összesen 1000 paripa patája koppan az aszfalton, ha minden a maximumra van tekerve.
A GTR ötven kilogrammal lett könnyebb az utcai P1-nél, ami többek között a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a minden felesleges dologtól megszabadított karbon utastérnek köszönhető.

Jaguar XKR-S GT3 - Nem egy mai gép, de azért a V8-as, 510 lóerős motor hangja feledhetetlen, már az utcai verzióban is, hát még ebben a pályára termett gépben.

Jaguar XKR-S GT3 – Nem egy mai gép, de azért a V8-as, 510 lóerős motor hangja feledhetetlen, már az utcai verzióban is, hát még ebben a pályára termett gépben.

Ez a BMW 1-es versenygép elárvulva állt dekorációképpen, így mindenképp helyet érdemelt az összeállításban.

Ez a BMW 1-es versenygép elárvulva állt dekorációképpen, így mindenképp helyet érdemelt az összeállításban.

Subaru Impreza STI NBR CHALLENGE - Az idei Nürburgringi 24 órás futamon boxermotorok is dübörögni fognak, köszönhetően a japán gyártó részvételének. Az átdolgozott EJ20 kódjelű, turbófeltöltéses kétliteres boxer 340 lóerőt, és 461 Nm nyomatékot termel.

Subaru Impreza STI NBR CHALLENGE – Az idei Nürburgringi 24 órás futamon boxermotorok is dübörögni fognak, köszönhetően a japán gyártó részvételének. Az átdolgozott EJ20 kódjelű, turbófeltöltéses kétliteres boxer 340 lóerőt, és 461 Nm nyomatékot termel.

Toyota TS040 - Bár mindenki a Le Mans-i futam győztesére emlékszik, tavaly a Toyota szép csendben megnyerte a hosszútávú versenyek világbajnoki címét. Az 520 lóerős 3,7 literes V8-as benzinmotorral és 480 lóerős hibrid rendszerrel szerelt gép több alkalommal bizonyított, és végül hazai pályán, Fujiban kettős győzelemmel biztosította be a bajnoki címet.

Toyota TS040 – Bár mindenki a Le Mans-i futam győztesére emlékszik, tavaly a Toyota szép csendben megnyerte a hosszútávú versenyek világbajnoki címét. Az 520 lóerős 3,7 literes V8-as benzinmotorral és 480 lóerős hibrid rendszerrel szerelt gép több alkalommal bizonyított, és végül hazai pályán, Fujiban kettős győzelemmel biztosította be a bajnoki címet.

MINI Cooper Countryman ALL4 Racing - Bármilyen messze is álljon a márka örökségétől, ez a puffasztott mini örökre beírta magát az autóversenyzés történetébe.

MINI Cooper Countryman ALL4 Racing – Bármilyen messze is álljon a márka örökségétől, ez a puffasztott mini örökre beírta magát az autóversenyzés történetébe.

Peugeot 2008 DKR - A Peugeot idén tért vissza a leghíresebb tereprali megmérettetésre, a Dakar-ralira. A dizájnerek jó kézzel nyúltak a kisméretű városi járgány formavilágához. Megfelezték az oldalajtók számát, de a 37 colos (94 cm!) kerekeknek köszönhető, hatalmas emelés és a gigantikus aerodinamikai kiegészítők mellett ez a módosítások legkevésbé feltűnő eleme. 

A hátul középre beépített V6-os biturbó dízel motor 340 lóerőt, és 800 Nm nyomatékot termel, de hiába a vad külső, és a kiemelkedő teljesítmény adatok, a nagy visszatérés nem sikerült fényesen, a francia gyártó legjobb párosa a Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret csak a 11. helyen fejezte be a viadalt.

Peugeot 2008 DKR – A Peugeot idén tért vissza a leghíresebb tereprali megmérettetésre, a Dakar-ralira. A dizájnerek jó kézzel nyúltak a kisméretű városi járgány formavilágához. Megfelezték az oldalajtók számát, de a 37 colos (94 cm!) kerekeknek köszönhető, hatalmas emelés és a gigantikus aerodinamikai kiegészítők mellett ez a módosítások legkevésbé feltűnő eleme.
A hátul középre beépített V6-os biturbó dízel motor 340 lóerőt, és 800 Nm nyomatékot termel, de hiába a vad külső, és a kiemelkedő teljesítmény adatok, a nagy visszatérés nem sikerült fényesen, a francia gyártó legjobb párosa a Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret csak a 11. helyen fejezte be a viadalt.

Mercedes AMG GT3 - Vonalai alapján az új AMG GT kupé technikáját sejtenénk a német fenevad orrában, de a versenyverzió nem kapta meg a friss fejlesztésű, duplaturbós V8-ast. Helyette az eddigi SLS AMG GT3 versenyautóból átemelt 6,3 literes V8-as terrorizálja majd a hátsó, hordónyi slick abroncsokat. Ebben a verzióban körülbelül 600 lóerőt teljesít, és hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik hozzá.

Az elől és hátul egyaránt alumínium építésű, kettős keresztlengőkaros futóműre támaszkodó AMG GT3 első példányait 2015 végén szállítják ki az ügyfeleknek.

Mercedes AMG GT3 – Vonalai alapján az új AMG GT kupé technikáját sejtenénk a német fenevad orrában, de a versenyverzió nem kapta meg a friss fejlesztésű, duplaturbós V8-ast. Helyette az eddigi SLS AMG GT3 versenyautóból átemelt 6,3 literes V8-as terrorizálja majd a hátsó, hordónyi slick abroncsokat. Ebben a verzióban körülbelül 600 lóerőt teljesít, és hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik hozzá.
Az elől és hátul egyaránt alumínium építésű, kettős keresztlengőkaros futóműre támaszkodó AMG GT3 első példányait 2015 végén szállítják ki az ügyfeleknek.

McLaren MP4-30 - Az idei F1-es idény talán legnagyobb érdeklődést kiváltó autója, az újra feléledő McLaren-Honda kapcsolat első gyümölcse. 

Az autón a legfeltűnőbb változás a tavalyival szemben, természetesen az új, hosszú orr, a McLaren a Lotusszal és a Willamsszel ellentétben a mélyen előrenyúló irányt választotta.  

A szezon előtti teszteken eleinte megbízhatósági problémákkal küzdött, de az első futam előtt úgy tűnik sikerült megoldani a problémákat, és lehet pár jó villanása az ezüstszínű versenygépnek.

McLaren MP4-30 – Az idei F1-es idény talán legnagyobb érdeklődést kiváltó autója, az újra feléledő McLaren-Honda kapcsolat első gyümölcse.
Az autón a legfeltűnőbb változás a tavalyival szemben, természetesen az új, hosszú orr, a McLaren a Lotusszal és a Willamsszel ellentétben a mélyen előrenyúló irányt választotta.
A szezon előtti teszteken eleinte megbízhatósági problémákkal küzdött, de az első futam előtt úgy tűnik sikerült megoldani a problémákat, és lehet pár jó villanása az ezüstszínű versenygépnek.

Nissan GT-R LM NISMO - A Nissan akárcsak tavaly, idén is formabontó prototípussal hívja fel magára a figyelmet Le Mans-ban. A rendhagyó gép orrmotorja az első kerekeket hajtja elsődlegesen, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg.

A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket.

Nissan GT-R LM NISMO – A Nissan akárcsak tavaly, idén is formabontó prototípussal hívja fel magára a figyelmet Le Mans-ban. A rendhagyó gép orrmotorja az első kerekeket hajtja elsődlegesen, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg.
A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket.

Audi R8 LMS - Az utcai verzióval egy időben debütált a legtökösebb Audi versenykivitele. Az új R8 LMS versenyautó már a világszerte 2016-tól érvényes, új GT3-szabályzat alapján készült. 

Erejét a jól ismert 5,2 literes V10-es, 585 lóerős motorból nyeri, amihez ebben az esetben hatsebességes szekvenciális váltó társul. Karosszériája merevebb, és könnyebb az elődnél, ennek a tekintélyes ménesnek mindössze 1225 kilogrammot kell cipelnie. 

Debütálása május közepén, a nürburgringi 24 órás futamon várható.

Audi R8 LMS – Az utcai verzióval egy időben debütált a legtökösebb Audi versenykivitele. Az új R8 LMS versenyautó már a világszerte 2016-tól érvényes, új GT3-szabályzat alapján készült.
Erejét a jól ismert 5,2 literes V10-es, 585 lóerős motorból nyeri, amihez ebben az esetben hatsebességes szekvenciális váltó társul. Karosszériája merevebb, és könnyebb az elődnél, ennek a tekintélyes ménesnek mindössze 1225 kilogrammot kell cipelnie.
Debütálása május közepén, a nürburgringi 24 órás futamon várható.

Aston Martin Vulcan - A képek nem adják vissza, mennyire bitang látvány az angolok új, futurisztikus, közel 750 millió forintot kóstáló pályagépe. 

Az orrba messze hátratolva beépített V12-es szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.

Aston Martin Vulcan – A képek nem adják vissza, mennyire bitang látvány az angolok új, futurisztikus, közel 750 millió forintot kóstáló pályagépe.
Az orrba messze hátratolva beépített V12-es szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.