Már jó ideje tudjuk, hogy a Land Rover
Defendert végleg nyugdíjba küldik és lesz helyette valami sokkal kívánatosabb, modernebb járgány. De ez a váltás igen nehéz szülés lesz, a Defender az elmúlt évtizedekben legendává érett, temérdek rajongója van a szögletes, puritán jószágnak, akik így szeretik, ahogy van, és egyáltalán nem vágynak valami újra.
Előkerült a régi embléma is
Előkerült a régi embléma is
Fotó megosztása:
Haspáncél, ügyes tetőcsomagtartó és dögös fényezés
Haspáncél, ügyes tetőcsomagtartó és dögös fényezés
Fotó megosztása:
Régies árnyalat
Régies árnyalat
Fotó megosztása:
Van, aki nem tudja a film címét?
Van, aki nem tudja a film címét?
Fotó megosztása:
A Defender nem kényelmes. A bácsit is úgy kellett betuszkolni
A Defender nem kényelmes. A bácsit is úgy kellett betuszkolni
Fotó megosztása:
Itt is a régi embléma
Itt is a régi embléma
Fotó megosztása:
Ős rendszám
Ős rendszám
Fotó megosztása:
Defender belső, némi hangulatjavítóval
Defender belső, némi hangulatjavítóval
Fotó megosztása:
Zseniális húzás a piros, sárga karika a váltókon. Kevesen értik, miért is vannak ott.
Zseniális húzás a piros, sárga karika a váltókon. Kevesen értik, miért is vannak ott.
Fotó megosztása:
Terepváltó segdlet
Terepváltó segdlet
Fotó megosztása:
Hímzett logó a háttámlán
Hímzett logó a háttámlán
Fotó megosztása:
Nagyon rákaptak a régi emblémára, ide is jutott pár
Nagyon rákaptak a régi emblémára, ide is jutott pár
Fotó megosztása:
Kellemes fáradtzöld belső
Kellemes fáradtzöld belső
Fotó megosztása:
Menetirányba néző hátsó ülések
Menetirányba néző hátsó ülések
Fotó megosztása:
Régen minden ajtón ilyen kilincs volt
Régen minden ajtón ilyen kilincs volt
Fotó megosztása:
Ez pedig már az új, könnyen leszakítható dizájn
Ez pedig már az új, könnyen leszakítható dizájn
Fotó megosztása:
A fellépő a legnagyobb baromság, ami terepjáróra kerülhet
A fellépő a legnagyobb baromság, ami terepjáróra kerülhet
Fotó megosztása:
Egyyzerű műszerfal
Egyyzerű műszerfal
Fotó megosztása:
Elegáns színösszeállítás
Elegáns színösszeállítás
Fotó megosztása:
Elegáns színösszeállítás
Elegáns színösszeállítás
Fotó megosztása:
Elegáns színösszeállítás
Elegáns színösszeállítás
Fotó megosztása:
Elképesztő méretű holttér a motortérben
Elképesztő méretű holttér a motortérben
Fotó megosztása:
Akár fentről is könnyen hozzáférni a differenciálműhöz
Akár fentről is könnyen hozzáférni a differenciálműhöz
Fotó megosztása:
Sportkormány. Hehe.
Sportkormány. Hehe.
Fotó megosztása:
Fényévekkel kulturáltabb élőhely, mint a széria Defi belseje
Fényévekkel kulturáltabb élőhely, mint a széria Defi belseje
Fotó megosztása:
Klasszikus, felhajtható lépcső
Klasszikus, felhajtható lépcső
Fotó megosztása:
Nagyon hosszú az orra
Nagyon hosszú az orra
Fotó megosztása:
Widetrack
Widetrack
Fotó megosztása:
Sportülés Defenderben. Jaj!
Sportülés Defenderben. Jaj!
Fotó megosztása:
Új Defender, a Series III hűtőmaszkjával
Új Defender, a Series III hűtőmaszkjával
Fotó megosztása:
A szeme elég G-osztályos
A szeme elég G-osztályos
Fotó megosztása:
Az üvegezés sötétítése igazán szép lett
Az üvegezés sötétítése igazán szép lett
Fotó megosztása:
Légnyílások a lemezen
Légnyílások a lemezen
Fotó megosztása:
Jaj, ezt nem kellett volna
Jaj, ezt nem kellett volna
Fotó megosztása:
Monokróm zászló
Monokróm zászló
Fotó megosztása:
Váltók, nagy gombócokkal
Váltók, nagy gombócokkal
Fotó megosztása:
Ő a kézifék
Ő a kézifék
Fotó megosztása:
Halványkékre bőrözött belső
Halványkékre bőrözött belső
Fotó megosztása:
A hosszú orr a 6x6-osnak is jár
A hosszú orr a 6x6-osnak is jár
Fotó megosztása:
A hosszú orr a 6x6-osnak is jár
A hosszú orr a 6x6-osnak is jár
Fotó megosztása:
Nyilván semmi gyakorlati haszna nincs a 6 keréknek
Nyilván semmi gyakorlati haszna nincs a 6 keréknek
Fotó megosztása:
Bulibusz
Bulibusz
Fotó megosztása:
Hááát, elég vadra sikerült ez a belső
Hááát, elég vadra sikerült ez a belső
Fotó megosztása:
Megirigyelhették a 6x6-os G Mercit
Megirigyelhették a 6x6-os G Mercit
Fotó megosztása:
Van, aki nem tudja a film címét?
Tény, hogy 2015-ben már nem nagy öröm egy ilyen ezeréves konstrukcióval közlekedni, de munkagépnek, hobbiautónak még mindig tökéletesen megfelel, és érzelmileg is nagyon lehet hozzá kötődni. Ám amíg a következő, hosszú ideje halogatott utód megérkezik, a Land Rover kiadott gyorsan három, már igazán utolsó, korlátozott számban elérhető, stílusukban egymástól nagyban elütő modellt.
A Defender Heritage Edition a legkorábbi ősök előtt tiszteleg, spéci zöld fényezése és fehér tetőlemeze mellett régies megjelenésű hűtőmaszkot és az ős-
Land Rover rendszámát idéző HUE 166 díszítést és természetesen régies lemezfelniket kapott.
A Defender nem kényelmes. A bácsit is úgy kellett betuszkolni
Zseniális húzás a piros, sárga karika a váltókon. Kevesen értik, miért is vannak ott.
Belseje is a régi, még meztelen lemezműszerfalas modellek hangulatát idézi, és olyan apró poénokat is elrejtettek az utastérben, amit csak az ért, aki látott már öreg Landyt közelről. Ilyen a váltón és a terepváltón lévő vékony piros és sárga csík is, amelyek a régi modellek összkerék- és felező-kapcsolókarjának gombjának színeivel egyeznek meg. Emellett a régi márkaemblémát is leporolták, és több helyen is felhasználták.
A Defender Adventure Editionből – ez a narancsszínű – 600 darab készül, extra hasvédelmet, Goodyear MT/R terepabroncsok, egyedi matricákat és bőr kárpitozást kapott. Ebbe sajnos nem lehetett beleülni, ő a körbekerített standon mozgolódott.
Haspáncél, ügyes tetőcsomagtartó és dögös fényezés
A Defender Autobiography Edition, kétszínű fényezéssel, LED-es fényszórókkal és pofás bőr kárpitozással, elegáns belsővel készül. Motorjának teljesítménye a megszokott 122 helyett 150 lóerős és a csúcsnyomatéka is nagyobb, 400 Nm.
Elegáns színösszeállítás
De nemcsak a márka saját standján vannak mókás kivitelű Defenderek. A Kahnnál találtunk csak igazán vakmerő átalakításokat. A brit cég láthatóan megirigyelte a 6×6-os G Mercit, ami nem is volt távol a kiállítóhelyüktől, és ők is összedobtak egyet. Nyilván sok értelme ennek sincs, de igazán impozáns darab, és a belső tér is sokkal komfortosabb, mint egy mezei Defenderben.
A hosszú orr a 6×6-osnak is jár
Még mindig a Kahn standján járunk, és egy szokatlan, 105 incses tengelytávú Defit nézünk. Ha elsőre nem tűnne fel, hogy mi a baj vele, a név hamar lebuktatja a járgányt. „Longnose 105” áll a rendszám helyén lévő plasztiklapon. A kis híján 270 centis tengelytávú autó még a karosszériaszélesítésektől szélesebb autón is feltűnő hosszú orrot kapott, amelynek igazán sok funkciója nincs, csupán nagyobb motorháztetőt lehet bámulni a vezetőülésből. Motorterébe nézve akkora helyet találunk, ahová egy teljes gazdasági menekült család is beférne.
Hááát, elég vadra sikerült ez a belső
A trió harmadik tagja a Widetrack nevet kapta a keresztségben, ő is extra karosszéria-rátétekkel, és puccos, finom anyagokkal feltöltött belsejével kényezteti leendő gazdáját. A cég túlélésének szempontjából szerencsés, hogy nemcsak Defender-átalakításokkal foglalkoznak, hanem akad a kiállított autók között többféle Range Rover is, sőt, befogott orral és némi undorral ugyan, de a Jeep Wranglerhez is kínálnak csomagokat.
Nem messze akad még egy márka, amely a Defenderből is készít saját változatot, ez pedig a Startech. A Series 3.1 nevű járgányuk rettenetes, a Series III-as műanyag hűtőmaszkjára hasonlító valamit kapott az orrára, plusz néhány kopoltyúszerű szellőzőt is hasítottak a lemezekbe. Belül díszes bőr és más nemes anyagok próbálják feledtetni a tulajjal, hogy ő éppen egy munkagépben próbálja magát jól érezni.
Új Defender, a Series III hűtőmaszkjával