Pontosan egy évvel a Kia Sportspace kombitanulmány színre lépése után, idén márciusban mutatkozik be a Kia Optima Sportswagon, a koreaiak első középkategóriás kombija. A koncepcióautó kiemelkedő golyósoros bőröndtologató rendszere sajnos kimaradt a szériamodellből, de az 553 literes csomagtartó és a 4:2:4 arányban osztva dönthető hátsó üléstámla így is sokoldalú kihasználhatóságot ígér. A raktér egyébként tágasnak számít a kategóriában, a VW és a Škoda kivételével minden versenytárs szűkösebb, legalábbis papíron.
Kia Optima | Opel Insignia | Mazda6 | Ford Mondeo | Toyota Avensis | Peugeot 508 | Škoda Superb | Volkswagen Passat | |
Min. (l) | 553 | 540 | 506 | 500 | 543 | 512 | 660 | 650 |
Max. (l) | n.a. | 1530 | 1648 | 1605 | 1609 | 1598 | 1950 | 1780 |
Nem csak tágas, praktikus is a raktér: a hátsó ülések támlájára határolóhálót szereltek, a csomagok rögzítésére és elkerítésére a padlóból kihúzható, tologatható sínek szolgálnak. A raktérnyílás pereme sík és alacsonyan húzódik, a hátfalat pedig ugyanúgy villanymotor és közelségi érzékelő nyitja, mint például a Kia Sorentóban. Az autó szélessége (1860 mm) és hossza (4855 mm) megegyezik a szedánéval, csupán a magassága nőtt fél centivel (1470 mm), igazodva az eltérő tetővonal diktálta követelményekhez. Motorikusan pontosan ugyanaz kínálja a Sportswagon, mint a szedán: 1,7 literes dízelmotor (141 LE, 340 Nm) kézi vagy duplakuplungos váltóval, illetve kétliteres CVVL benzinmotor (163 LE, 196 Nm) kézi vagy automata váltóval. Lesz egy különleges, GT kivitel is, kétliteres, közvetlen befecskendezéses T-GDI turbómotorral, amelyet kizárólag automatával kínálnak. Ez a maga 245 lóerejével és 353 Nm nyomatékával külön kategóriát képvisel; sajnos a menetteljesítményekre vonatkozó adatokat még nem közölte a gyár. Futóművét is a szedántól örökölte a kombi, csupán az eltérő tömegeloszlás (az új modellváltozat valamivel farnehezebb) miatt kellett áthangolni valamelyest. A GT modellváltozat alapáron, a dízel extraként kínál kétfokozatú, adaptív lengéscsillapítást; a kétliteres benzinmotor kimarad ebből a körből, ahogy a fogaslécre ható elektromos kormányszervó helyett is be kell érnie a kormányoszlopot csavargató villanymotorral. A kombi biztonsági és szórakoztató felszereltsége megegyezik a négyajtóséval, azaz magasnak mondható. Gázolás- és ráfutásgátló fékrendszer, sávban tartó funkció, holttérfelügyelet, táblafelismerés és még néhány egyéb szolgáltatás óvja az utasokat és másokat, de van parkolórobot, 360 fokos körkamera, vezeték nélküli mobiltöltő, beépített navi hétévnyi ingyenes frissítéssel, teljes körű okostelefonos integráció, valamint többféle, érintőképernyős multimédiás rendszer. A modell európai forgalmazása az év utolsó negyedévében kezdődik meg. A nyugat-európai piacokon három magánvásárlóból kettő kombiként veszi meg középkategóriás autóját, a flottaügyfeleknél ez az arány 75%.