Évek óta tervezgeti, halogatja szabadidőjárművének megépítését a Maserati, a várakozásnak azonban most vége: Neptunusz szigonya mostantól emelt hasmagasságú autó orrán is díszeleg. A Genfi Autószalonon debütáló Levante műszaki rejtelmeiről egyelőre nem sokat árult el a gyár. A magasságában állítható légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás elkerülhetetlennek látszik egy olyan autónál, amelynek muszáj egyesítenie magában a sportos vezethetőség és a minimális terepalkalmasság erényeit.

Itt az első olasz luxus-terepjáró 1
Az összkerékhajtás szintén nem kérdés, bár a Ghiblivel közös padlólemez akár sima hátsókerék-hajtásra is lehetőséget adna. A nyolcfokozatú automata váltóba jutó erőről háromliteres benzin- és dízelmotorok gondoskodnak, utóbbit három évvel ezelőtt vezette be a Maserati. A V8-as erőforrás bevezetését még nem erősítette meg a gyártó, minden bizonnyal volna rá kereslet, már csak az a kérdés, indokolja-e a várható darabszám a fejlesztési beruházást. Addig is a 3,0 literes V6-os benzinmotor kerül bele 350, illetve 430 lóerős teljesítménnyel. A gyengébbel 6,3, az erősebbel 5,2 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi. Utóbb képes 260 km/óra feletti tempóra is. Nem hiányzik majd a dízel variáns sem, amelyben 275 lóerős, 3,0 literes V6-os motort találunk. Ezzel 6,9 másodperces sprintre és 230 km/órás tempóra képes a Masreati SUV. A Levante egyébként stílusában is képes újat hozni a szabadidőjárművek világába: a keret nélküli oldalablakok kecsesebbnek mutatják a nagy járművet. A formavilág meglehetősen barokkos; a tavaly tavasszal nyilvánosságra került szabadalmi vázlatokon még nem látszott a hátsó kerékív és a C-oszlop környékét bonyolító, kusza térbeli vonalhalmaz. Itt az első olasz luxus-terepjáró 11 További részletek március első napjaiban várhatók, az értékesítés még tavasszal kezdetét veszi.