Konnektivitás, elektromobilitás, biztonság: ezek azok a műszaki területek, amelyekre a Škoda a következő évek során kiemelt figyelmet kíván fordítani. Ez aligha meglepő, hiszen az egész autóipar ezekkel van most elfoglalva, ugyanakkor határozottan kiemeli a cseh márkát eddigi szerepéből, és a megfizethető piaci szegmens innovátorává kívánja avanzsálni. A Vision S (4,70 x 1,91 x 1,68 méter, tengelytáv 2,79 méter) tágas és impozáns személyiség, az MQB padlólemez eddigi legmarkánsabb felhasználója. A tanulmány elsőként kapott három üléssort a Škoda történetében: ez a szériamodellnél hétszemélyes utasteret jelent majd, ám most még mindhárom soron két-két ülést helyeztek el, így 4+2 ember szállítására kínál lehetőséget az autó.
Ha meghagyják két üléssorosnak, 460 liternyi poggyász fér el az alacsony padlójú csomagtérben – nem különösebben nagy az érték, talán konzervatívabb üléselrendezéssel tágasabb lesz a raktér. Ami szintén változhat valamelyest, az a dizájn merészsége: a csiszolt kristályüvegre emlékeztető szögekben találkozó lemezek lenyűgözővé teszik az autó megjelenését. A fényszóró-elrendezés és az erőteljes hűtőmaszk ugyanakkor sejteti, hogy a Škoda végérvényesen ráunt a konzervatív formákra, és magabiztosabban folytatja pályáját (szembeötlő a hasonlóság a Hyundai és a Kia újkori útkeresésével).

