Húsz kupé és húsz roadster: mindössze ennyi készül a Lamborghini Centenarióból, a cégalapító Ferruccio születésének századik évfordulójára épített modellből. Értelemszerűen mindenből a legjobbat kapta az autó: a V12-es motor teljesítményét 770 lóerőre emelték (soha nem gyártott még ennél erősebb motort a Lamborghini), miközben a szénszálas panelekkel borított monocoque váz tömege mindössze 1,5 tonna – minden egyes lóerőre kevesebb mint 2 kg jut. A Centenario 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége több mint 350 km/óra, de a fékezéshez is ért: 30 méteren áll meg 100-ról, 300-ról 290 méterre van szüksége.
Az autó 4,924 méter hosszú, 1,143 magas – összehasonlításként a szintén V12-es Aventador tizenöt centivel rövidebb és pár milliméterrel alacsonyabb, alaposan megváltoztak tehát az arányok. Mindez nem öncélú: az aerodinamikai jellemzők tökéletesítése indokolta az extra méreteket, így elfértek ugyanis a leszorítóerőt és a motorhűtést optimalizáló légterelő idomok. A hátsó szárny üzemmódtól függően 15 centivel kiemelhető, illetve 15 fokkal elforgatható. A Centenario hátsókerék-kormányzást kapott, kifejezetten ehhez a funkcióhoz fejlesztett Pirelli PZero abroncsokkal. Ez a három választható üzemmódban (utcai, sport, verseny) egyre extrémebb hangolással segíti a kanyarstabilitást, illetve a fordulékonyságot. Az utastérben hatalmas érintőképernyő, iPhone-szinkronizáció, valamint komplett telemetriai műszer várja a pilótát, a pályahasználat nem marketingduma, lám, az elülső csomagtérben két sisaktároló rekesz lapul. Az összesen negyven darab Centenariót a következő nem egészen két év alatt készül megépíteni a Lamborghini. Az autó nettó vételára 1,75 millió euró, de ez elméleti kérdés, ugyanis előre eladták az összes autót.Száguldó szájharmonika
Idén volna 100 éves Ferruccio Lamborghini. Ennek örömére limitált modellt építettek, összkerékkormányzással, extrém aerodinamikával és rekord erős motorral.
2016.03.01. kedd 13:00