Elképesztő SUV-offenzívát tervez a Volkswagen, hamarosan öt szabadidőjármű szerepelhet a márka kínálatában. Az új paletta legkisebb tagját előlegezi meg a T-Cross, és bár a motorosan nyíló és záródó tető igazán vonzó látványt nyújt, nincsenek illúzióink: a leendő szériamodellben sem átvitt értelemben, sem konkrétan nem volna helye a megoldásnak.
A tanulmány mindössze 4113 mm hosszú, azaz még az Opel Mokkánál is kurtább, a tengelytávja ugyanakkor nagyobb, ha csak egyetlen centivel is (2565 mm). Pici autóhoz pici motor is elég, az egyliteres TSI erőforrás 110 lóerővel mozgatja a zárt tetővel 1563 mm magas kocsit. Nem is rosszul: a végsebesség 188 km/óra, az 1250 kilós autó 103 mp alatt gyorsul százra, átlagos üzemanyag-fogyasztása viszont csak 5,0 liter 100 kilométeren – papíron, nyilván. A vehemens motor hétfokozatú DSG váltón át hajtja a 19 colos, színes műanyag küllőbetétekkel testre szabható első kerekeket. Az utastérben kísérleti kezelőfelület fogad, amely szinte teljesen megszabadult a gomboktól, kapcsolóktól, minden érintésérzékeny felületekről vezérelhető, amelyek ráadásul közelítésre reagálnak, így valójában hozzájuk sem kell érni. A műszerfal a márka nagyobb modelljein már alkalmazott digitális kijelző továbbfejlesztett változata, amelyen többféle konfigurációban jeleníthetők meg az adott szituációban (pl. takarékos vezetés vagy enyhe terepen történő haladás) releváns információk. A felfüggesztés- és váltóvezérlés is elektronikus, egyazon konzolról kezelhető a DSG erőátvitel és az adaptív lengéscsillapítás.Polo méretű örömautó a Volkswagentől
Volkswagen T-Cross Breeze
Vászontetős szabadidőjárműből eleve kevés van, ilyen piciben meg pláne ritkaság. Arra nem is számítunk, hogy valóban megépítik, az viszont már eldőlt, hogy fémtetővel lesz belőle szériamodell.
2016.03.02. szerda 08:15