20 évvel az Év Autója címet nyert előd bemutatása után a Renault idén Genfben kihozta a Scénic negyedik generációját. A családi autó terepjárós irányba mozdult el
20 évvel az Év Autója címet nyert előd bemutatása után a Renault idén Genfben kihozta a Scénic negyedik generációját. A családi autó terepjárós irányba mozdult el
Fotó megosztása:
Tömeg volt a Scénic körül, pedig legalább öt volt kint belőlük
Tömeg volt a Scénic körül, pedig legalább öt volt kint belőlük
Fotó megosztása:
Középen Laurens van den Acker, a Renault fő formatervezője, itt épp látogatóban a Mercedesnél. Színes tornacsuka nélkül még sosem láttuk
Középen Laurens van den Acker, a Renault fő formatervezője, itt épp látogatóban a Mercedesnél. Színes tornacsuka nélkül még sosem láttuk
Fotó megosztása:
Kicsit terepjárósabbra rajzolták a designerek a Scénic negyedik generációját
Kicsit terepjárósabbra rajzolták a designerek a Scénic negyedik generációját
Fotó megosztása:
Új technikára épül a Mégane és a Scénic is, de az egyterűben nem lesz négykerék-kormányzás
Új technikára épül a Mégane és a Scénic is, de az egyterűben nem lesz négykerék-kormányzás
Fotó megosztása:
Októberben a rövid és a Grand Scénic értékesítése is elkezdődik otthon
Októberben a rövid és a Grand Scénic értékesítése is elkezdődik otthon
Fotó megosztása:
Elvileg csak ekkora kerékkel lesz kapható az autó
Elvileg csak ekkora kerékkel lesz kapható az autó
Fotó megosztása:
195/55 R20 a gumiméret. A látványnak jót tesz, a légellenállásnak is, de cserélni nem lesz olcsó
195/55 R20 a gumiméret. A látványnak jót tesz, a légellenállásnak is, de cserélni nem lesz olcsó
Fotó megosztása:
A Renault állítva építi be a központi kijelzőt a kocsiba. A 8,7 colos érintőképernyő uralja a műszerfalat, akárcsak a Mégane-ban
A Renault állítva építi be a központi kijelzőt a kocsiba. A 8,7 colos érintőképernyő uralja a műszerfalat, akárcsak a Mégane-ban
Fotó megosztása:
Nagy előrelépés egy vastag oszlop helyett két vékonyabb
Nagy előrelépés egy vastag oszlop helyett két vékonyabb
Fotó megosztása:
Igényesnek tűnt a belső tér az első találkozáskor
Igényesnek tűnt a belső tér az első találkozáskor
Fotó megosztása:
Közepes a térkínálat hátul, önálló ülések helyett gombnyomásra lehajtható, 60:40 arányban osztott padot és háttámlát találunk az autóban
Közepes a térkínálat hátul, önálló ülések helyett gombnyomásra lehajtható, 60:40 arányban osztott padot és háttámlát találunk az autóban
Fotó megosztása:
Megtámasztják az alvók fejét a felhajtható fülek
Megtámasztják az alvók fejét a felhajtható fülek
Fotó megosztása:
Kivenni már nem lehet a hátsó üléseket, cserébe gombnyomásra lehasalnak
Kivenni már nem lehet a hátsó üléseket, cserébe gombnyomásra lehasalnak
Fotó megosztása:
Két USB-nyílás segít életben tartani a kütyüket
Két USB-nyílás segít életben tartani a kütyüket
Fotó megosztása:
Egyszerűbb és jóval olcsóbb a 48 voltos hibridrendszer, mint a Toyotáé vagy más gyártók teljes hibridje, cserébe nem tud annyi mindent
Egyszerűbb és jóval olcsóbb a 48 voltos hibridrendszer, mint a Toyotáé vagy más gyártók teljes hibridje, cserébe nem tud annyi mindent
Fotó megosztása:
10 kW, 13,6 lóerő a villamos gép teljesítménye, amely rásegít gyorsításkor, tehermentesítve az 1,5-ös dízelt, illetve áramot termel vissza gázelvételkor
10 kW, 13,6 lóerő a villamos gép teljesítménye, amely rásegít gyorsításkor, tehermentesítve az 1,5-ös dízelt, illetve áramot termel vissza gázelvételkor
Fotó megosztása:
Sokáig lehetne vitatkozni róla, pontosan miben is volt annyira új a Mégane Scénic, hogy Európában sokan 1996-os bemutatásától számítják a kompakt egyterű kategória létrejöttét. Ez azért is nehéz ügy, mert 425 centis hosszával az első Espace szó szerint kompakt egyterű volt, a Honda Civic Shuttle és a korábbi Nissan Prairie szintén. Az biztos, hogy az akkor még Mégane Scénic nevű autó variálhatósága és méreteihez képest nagyon tágas utastere valami újat hozott az európai autóiparba.
20 évvel az Év Autója cím után
Most az a fő, hogy az idén 20 éves modell nagyot változik a negyedik generációval. Az új Scénic elmozdult a divatosabb SUV-k irányába. A 20 colos kerekek, a feketére fújt küszöb az ajtóbetétekkel kicsit terepjárósabb stichet adnak a kocsinak. Laurens van den Acker, a Renault formatervezési alelnöke azt mondta a Scénicről, hogy szexisebbre próbálták venni a modellváltással. A vonalvezetést az R-Space tanulmányautó előlegezte meg pár évvel ezelőtt.
a videó a hirdetés után indul
Nagy előrelépés az osztott első tetőoszlop, amivel javult a kilátás. Mivel a Renault jó régen kivonult Észak-Amerikából, a Scénicnek nem kell megfelelnie az egyesült államokbeli törésteszteknek, ami kizárta két vékonyabb oszlop használatát egyetlen gerenda helyett a 2-es BMW-ben. A Scénic azért vált be annyira családi autóként, mert a gyermekek napi iskolába-óvodába hurcolásától a nyaralásig bármire használható, ami épp adódik. Alapeleme az átrendezhetőség, ennek részeként a többféle magasságban rögzíthető kalaptartó a babakocsik elhelyezésére vagy az egyenként lehajtható-kivehető hátsó ülések.
Új ülésrendszer hátul
Mostantól a hátsó ülések három külön szék helyett egy padot alkotnak, amelyet hosszirányban állíthatunk 60:40 arányban és a csomagtartó felől egy gombnyomásra ledönthetőek. A rendezgetés így kényelmesebb, a maximális csomagtér-kapacitás viszont alacsonyabb, mert a lehasaló üléseknek is kell valamennyi hely.
Közepes a térkínálat hátul, önálló ülések helyett gombnyomásra lehajtható, 60:40 arányban osztott padot és háttámlát találunk az autóban
Továbbra is alapeleme a belső térnek a tologatható, megvilágított ládikó a két első ülés között, amely a váltókartól hátratolható, hogy a hátsó utasok is használhassák. Ebben 13 liternyi van az összesen 63 literes tárolókapacitásból, a csomagtér pedig 572 literre nő. Szerencsére a Capturből a Scénic is átveszi a kesztyűtartó helyéről kihúzható fiókot. Megmaradt hátul a behajtható szélű fejtámla, ami azért jó, mert többé-kevésbé megtartja az elbóbiskoló utas fejét. A biztonsági extrák egyike a gyalogosfelismeréssel kombinált önműködő vészfékezőrendszer, amely alapfelszerelés lehet az autóban. A megoldás 7-60 km/óra között működik, radaros és videokamerás érzékeléssel.
Egyszerűsített hibrid az egyik dízelből
Dízelbotrány ide vagy oda, a nyugat-európai vásárlók preferenciájáról sokat mond, hogy a motorkínálatban két benzinesre négy dízel jut. A benzines a négyhengeres, turbófeltöltéses 1,2 TCe 115 és 130 lóerővel. Az 1,5 dCi-ből 95 és 110, az 1,6-os dízelből 130 és 160 lóerős várható.
Egyszerűbb és jóval olcsóbb a 48 voltos hibridrendszer, mint a Toyotáé vagy más gyártók teljes hibridje, cserébe nem tud annyi mindent
Év végére lesz dízel hibrid is, amivel egyelőre a Peugeot és a Volvo sem sok vevőt nyert meg. A Renault nem is nagyfeszültségű hibridrendszerben gondolkodik, amit benzines motorral a Toyota is használ, náluk 48 voltos rendszer lesz társítható a hatgangos kézi váltós 1,5 dCi 110-hez.
60 V alatti hibridrendszer
Mára az európai autógyártók belátták, hogy hibridhajtásra is szükségük lesz az EU által kikényszerített fogyasztáscsökkentési célok elérésére. Csakhogy a teljes hibrid nagyon megdrágítja az autót: a 98 lóerős Toyota Yaris hibrid alapára majdnem ötmillió Ft. Ezért dolgozták ki autóipari beszállítók a kisfeszültségű hibridhajtást. A határ 60 volt, de biztonsági okokból ezt nem használják ki teljesen a cégek. A 48 voltos berendezéssel a teljes hibridek fogyasztásbeli előnyének elég nagy részét meg lehet valósítani arányaiban csekély költséggel. A Scénicben lévő kisfeszültségű hibrid olcsóbb és kisebb akkumulátorral működik, mint a teljes hibridrendszer. A 60 volt alatti feszültségre egészen más szabályok vonatkoznak és a tényleges érintésvédelmi szükségletek is szerényebbek, ezért sok autóban ez lehet a fogyasztáscsökkentés érdekes módja a közeljövőben. Az új hibridrendszer is eltárolja áramként a mozgási energiát fékezéskor és gázelvételkor a lítium-ion akkumulátorban, nem pedig hővé vasalja az egészet a fékekkel. Van rásegítés is gyorsításkor, a tisztán elektromos suhanás viszont nem elvárható a dízelmotor támogatására kitalált berendezéstől. Az elektromotor teljesítménye 10 kW, kerekítve 14 lóerő. Ugyanez a rendszer a Mégane-hoz is elérhető lesz 2017 elején.
20 colos felni alapáron
Egyetlen kerékmérettel készül az autó a sajtóközlemény szerint, méghozzá hatalmas átmérőjű, de elég keskeny gumikkal. Az egységesített kerék 195/55 R20 méretű. A designerek ragaszkodtak hozzá, mert az autó minél nagyobb felnikkel mutat jól, de vannak aerodinamikai előnyei is a keskenyebb gumiknak, mert kisebb támadási felületet nyújtanak a szélnek. A Scénicen az alaktényező és a négyzetméterben kifejezett homlokfelület szorzata, ami a tényleges légellenállást megadja, 0,84-ről 0,775-re csökkent.
195/55 R20 a gumiméret. A látványnak jót tesz, a légellenállásnak is, de cserélni nem lesz olcsó
Gumit cserélni viszont aligha lehet ugyanannyi pénzből, mint eddig a 16 vagy 17 colos kerekekkel. Mivel nem lesz GT sportváltozat, a Mégane GT négykerék-kormányzását nem kapja meg az egyterű, jóllehet a közös padlólemez lehetőséget teremtene rá. Itthon idén ősszel jelenhet meg az autó. Előzetes információink szerint októberben kezdődik a forgalmazása, a Grand Scénickel egyszerre. A felárért hétüléses hosszított változatot később mutatja be a Renault, de az értékesítés kezdetére az is itt lesz.
Új technikára épül a Mégane és a Scénic is, de az egyterűben nem lesz négykerék-kormányzás