



20 évvel az Év Autója cím után
Most az a fő, hogy az idén 20 éves modell nagyot változik a negyedik generációval. Az új Scénic elmozdult a divatosabb SUV-k irányába. A 20 colos kerekek, a feketére fújt küszöb az ajtóbetétekkel kicsit terepjárósabb stichet adnak a kocsinak. Laurens van den Acker, a Renault formatervezési alelnöke azt mondta a Scénicről, hogy szexisebbre próbálták venni a modellváltással. A vonalvezetést az R-Space tanulmányautó előlegezte meg pár évvel ezelőtt.
Új ülésrendszer hátul
Mostantól a hátsó ülések három külön szék helyett egy padot alkotnak, amelyet hosszirányban állíthatunk 60:40 arányban és a csomagtartó felől egy gombnyomásra ledönthetőek. A rendezgetés így kényelmesebb, a maximális csomagtér-kapacitás viszont alacsonyabb, mert a lehasaló üléseknek is kell valamennyi hely.

Közepes a térkínálat hátul, önálló ülések helyett gombnyomásra lehajtható, 60:40 arányban osztott padot és háttámlát találunk az autóban
Egyszerűsített hibrid az egyik dízelből
Dízelbotrány ide vagy oda, a nyugat-európai vásárlók preferenciájáról sokat mond, hogy a motorkínálatban két benzinesre négy dízel jut. A benzines a négyhengeres, turbófeltöltéses 1,2 TCe 115 és 130 lóerővel. Az 1,5 dCi-ből 95 és 110, az 1,6-os dízelből 130 és 160 lóerős várható.

Egyszerűbb és jóval olcsóbb a 48 voltos hibridrendszer, mint a Toyotáé vagy más gyártók teljes hibridje, cserébe nem tud annyi mindent
60 V alatti hibridrendszer
Mára az európai autógyártók belátták, hogy hibridhajtásra is szükségük lesz az EU által kikényszerített fogyasztáscsökkentési célok elérésére. Csakhogy a teljes hibrid nagyon megdrágítja az autót: a 98 lóerős Toyota Yaris hibrid alapára majdnem ötmillió Ft. Ezért dolgozták ki autóipari beszállítók a kisfeszültségű hibridhajtást. A határ 60 volt, de biztonsági okokból ezt nem használják ki teljesen a cégek. A 48 voltos berendezéssel a teljes hibridek fogyasztásbeli előnyének elég nagy részét meg lehet valósítani arányaiban csekély költséggel. A Scénicben lévő kisfeszültségű hibrid olcsóbb és kisebb akkumulátorral működik, mint a teljes hibridrendszer. A 60 volt alatti feszültségre egészen más szabályok vonatkoznak és a tényleges érintésvédelmi szükségletek is szerényebbek, ezért sok autóban ez lehet a fogyasztáscsökkentés érdekes módja a közeljövőben. Az új hibridrendszer is eltárolja áramként a mozgási energiát fékezéskor és gázelvételkor a lítium-ion akkumulátorban, nem pedig hővé vasalja az egészet a fékekkel. Van rásegítés is gyorsításkor, a tisztán elektromos suhanás viszont nem elvárható a dízelmotor támogatására kitalált berendezéstől. Az elektromotor teljesítménye 10 kW, kerekítve 14 lóerő. Ugyanez a rendszer a Mégane-hoz is elérhető lesz 2017 elején.
20 colos felni alapáron
Egyetlen kerékmérettel készül az autó a sajtóközlemény szerint, méghozzá hatalmas átmérőjű, de elég keskeny gumikkal. Az egységesített kerék 195/55 R20 méretű. A designerek ragaszkodtak hozzá, mert az autó minél nagyobb felnikkel mutat jól, de vannak aerodinamikai előnyei is a keskenyebb gumiknak, mert kisebb támadási felületet nyújtanak a szélnek. A Scénicen az alaktényező és a négyzetméterben kifejezett homlokfelület szorzata, ami a tényleges légellenállást megadja, 0,84-ről 0,775-re csökkent.
Gumit cserélni viszont aligha lehet ugyanannyi pénzből, mint eddig a 16 vagy 17 colos kerekekkel. Mivel nem lesz GT sportváltozat, a Mégane GT négykerék-kormányzását nem kapja meg az egyterű, jóllehet a közös padlólemez lehetőséget teremtene rá. Itthon idén ősszel jelenhet meg az autó. Előzetes információink szerint októberben kezdődik a forgalmazása, a Grand Scénickel egyszerre. A felárért hétüléses hosszított változatot később mutatja be a Renault, de az értékesítés kezdetére az is itt lesz.