A Genfi Autószalonon a legújabb Ferrarik és Lambók mellett számtalan olyan látványos szupersportautó csillog-villog a reflektorok fényében, amelyekről még a hardcore autórajongó közönség se biztos, hogy hallott valaha is az életben. Nem a Koenigseggre vagy a Paganira gondolok, hanem a még náluk is apróbb, alig-alig létező márkákra, mint amilyen a Zenvo, Noble vagy a Hennessey. Vagy az Arash.

Beültünk a 2080 lóerős sportautóba 1
Arash Farboud, az iráni származású üzletember, ma cambridge-i lakos, nem volt elégedett a készen kapható lapos, szárnyas autók választékával, ezért állt neki 1998-ban saját kocsik fejlesztésének. Apró üzemében kézi munkával alig pár darab kocsi készül évente, jelenleg mindössze 5-6 az AF8 modellből és 1-2 az AF10-ből. Ezek nem arab vagy orosz milliomosok játékszereként végzik, állítólag gyakorlatilag az összes kocsit dúsgazdag brit autóbuzik veszik meg. És talán még ennél is kevesebb készül majd – ha valaha elkészül – az új csúcsmodellből, az AF10 hibrid verziójából, amely – merjünk nagyot álmodni – 2080 lóerős csúcsteljesítményre lesz majd(?) képes. 1200 kilós tömeg mellett, pillekönnyű karbonvázban. A benzinmotor hajtja majd a hátsó, ez elektromos az első kerekeket. arash_0004 No, ha már ott voltunk emellett a csoda mellett, beleültünk:
a videó a hirdetés után indul
A 2080 lóerős teljesítmény és a másfél millió eurós ( kb. 460 millió forint) várható ár eléggé mesebeli értékeknek tűntek, ahogy a standon előadta őket egy nagyon lelkes fiatalember. Ezért feltúrtam az internetet, hogy valamiféle igazolást leljek arra: ezek az Arash kocsik valóban léteznek, valóban használhatók, valóban van hangjuk, köridejük, nem csak valamiféle forrásgyűjtési kísérlet, netán médiahekk ez az egész. Azt találtam, hogy ezt az AF10-et már 2006 óta be-bejelentgetik időnként különböző autókiállításokon, hogy HAMAROSAN elkészül, de valahogy nagyon elhúzódik ez a fejlesztés akkor. Nem lehetnek valami nagy közösségi emberek az Arash-tulajok, de azért egy videó van arról a neten, hogyan fut fel a hegyre Goodwoodban egy – bizonyára fejlesztés alatt álló – akkori AF10. Így:

A lassú kézi váltóval bizonyára nagyon élvezetes megküzdeni a GM-től származó hétliteres V8-cal, de valahogy sem a videót nézve, sem a standon nem éreztük úgy, a kiállított kocsiban ülve, hogy ebből belátható időn belül tényleg elkészül egy igazi, használható gép, ami Ferrarikat és Paganikat enne reggelire. Azért drukkolunk, mert kétezer lóerő mégiscsak kétezer lóerő, ugyebár.