A McLaren Automotive nevű autóálomgyár 1989-ben mutatta be az addig csak a versenysportban ténykedő márka első utcai autóját, a McLaren F1-et. Innentől aztán szépen lassacskán sikerült olyannyira felfejleszteni a céget, hogy ma már világszerte 30 országban 71 díler foglalkozik McLarenekkel, ami messze meghaladja a legtöbb kis, manufakturális jellegű, nem-Ferrari, nem-Lamborghini szupersportautó-márka nagyságrendjét. A cég PR-ja is remek, biztos vagyok benne, hogy Rowan Atkinson, alias Mr. Bean sem véletlenül törte össze kétszer és adta el nagy csinnadrattával tavaly úgy saját McLarenjét, hogy arról az egész világ hallott. Genfben a cég újdonsága a 675LT, a hogy-hogy nem, pont 675 lóerős modell nyitott tetős változata volt, ebbe huppantunk be egy gyors körültapogatózás erejéig:
a videó a hirdetés után indul
A kocsi kiváló illusztrációja lehetne a közgazdasági határköltség-növekedésnek. Elképesztően finom apróságok javítják elképesztően jelentéktelen mértékben és elképesztően drágán egy ennyire művészien megalkotott álomautó hatékonyságát és imidzsét a vevőközönség szemében. A titánból készült kipufogókat hővédelem céljából 24 karátos aranyfóliával vették körbe. A 40 km/h sebességig zárható-nyitható picike tetőt karbonszálas műanyagból készítették el, így egy egész kilogramm tömegcsökkenést sikerült elérni egy fémfedélhez képest.
675 lóerő lakik ebben az autóban
675 lóerő lakik ebben az autóban
Fotó megosztása:
zSzellőzőből nem jutott sok az autóba
zSzellőzőből nem jutott sok az autóba
Fotó megosztása:
Dupla kipufogó üvölt menet közben
Dupla kipufogó üvölt menet közben
Fotó megosztása:
Az ülésvázak is karbonból készültek, a hátsó ablak immár nem üveg, hanem műanyag, a karosszérián és a terelőelemeken is több a karbon itt-ott, így
az előd 650S-hez képest az új modell összességében nagyjából egy mázsával könnyebb. A 3,8 literes, ikerturbós V8 pedig 25 lóerővel erősödött, 3 helyett már csak 2,9 másodperc a kocsi gyorsulása 100-ra, így szegény gazdagoknak most meg kel hirdetniük a Használtautón régi
McLaren Spyderjüket és le kell adniuk a rendelést az újra, ha nem akarnak szégyenben maradni a nyílt napokon szerte a világ autóverseny-pályáin.
Alul csapott, sportos kormányt foghat a McLaren sofőrje
Egy ilyen gyönyörű, villámgyors 675 LT Spyder hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval, hátsókerék-hajtással, 330 km/óra végsebességgel nem olcsó dolog, ára méltó a kocsi képességeihez: 345 ezer dollár, mintegy 97 millió forint. A gyártó 500 darabos széria elkészítését tervezi.