Tavaly 550 000 autót adott el a Dacia. Ezek a Genfben bemutatott Essential széria autói
Tavaly 550 000 autót adott el a Dacia. Ezek a Genfben bemutatott Essential széria autói
Fotó megosztása:
Mostantól nemcsak a képen látható háromhengeres benzineshez, hanem a négyhengeres dízelhez is elérhető az Easy-R váltó
Mostantól nemcsak a képen látható háromhengeres benzineshez, hanem a négyhengeres dízelhez is elérhető az Easy-R váltó
Fotó megosztása:
Ezen a kicsinosított motor-váltó egységen akadt meg a szemünk Genfben
Ezen a kicsinosított motor-váltó egységen akadt meg a szemünk Genfben
Fotó megosztása:
Nem hagytuk ki a napokban is zajló Genfi Autószalonon a Dacia standját. Egy tabu ledőlt: az olcsó autókhoz is van automata váltó
Nem hagytuk ki a napokban is zajló Genfi Autószalonon a Dacia standját. Egy tabu ledőlt: az olcsó autókhoz is van automata váltó
Fotó megosztása:
Nincs most új modell a Daciánál
Nincs most új modell a Daciánál
Fotó megosztása:
Jól mutatnak kékben a Stepway kivitelű modellek. Időközben a Lodgyból is lett
Jól mutatnak kékben a Stepway kivitelű modellek. Időközben a Lodgyból is lett
Fotó megosztása:
Egy-egy Stepway kivitelű Sandero, Dokker és Lodgy metálkék falanxa vonzott be Genfben a Dacia standjára, ahol modellújdonságot ezúttal hiába kerestünk. A fő helyen egy Duster állt, úgy festett, hogy nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak, elvtársak, de aztán észrevettünk egy hajtásláncmakettet.
Először benzineshez, később a dízelhez is
A preparált motor és váltó egy a Daciától szokatlan extrát hirdetett: az automatizált váltót. Kiállításának apropója, hogy az Easy-R automatizált váltó most már a 90 lóerős 1,5 dCi dízelhez is kapható. (Eddig csak a benzines, háromhengeres turbómotorral volt elérhető.) A kettő nem egyforma, a dízelé ugyanis hatfokozatú, míg a benzinesé öt, igazodva az alapverziók erőátviteléhez.
a videó a hirdetés után indul
Ezt a megoldást robotizáltnak is hívják. A váltó maga egy mechanikus sebességváltó, de nincs kuplungpedál és nem kell kézzel kapcsolnunk, mert a kuplung mozgatását és a fokozatok cseréjét a váltó elvégzi helyettünk. A megoldás előnye az olcsóság, a manuális váltóhoz képest változatlan szabványos átlagfogyasztás és viszonylag csekély súly. Kényelemben mesze nem szokták azt nyújtani, amit a duplakuplungos vagy bolygóműves automata váltók, de sokaknak nem a bólogatásmentes, finom kapcsolások számítanak, hanem hogy megszabaduljanak a kuplunggal és a váltókarral járó nyűgtől.
Ez nem Quickshift
Akinek volt régebben robotizált váltós, Quickshift Twingója vagy II-es Cliója és gondja adódott vele, ne írja le az újat! Ez ugyanis teljesen más szerkezet. A teljes hidraulikus rendszert három elektromotorral helyettesítette a Renault, amivel sok hibaforrás eleve megszűnt. Nincs hidraulikaszivattyú, nincs hidraulika-munkahenger, nincsenek tömítések, nem lehetséges nyomásesés, amitől a váltó nem mindig kapcsolta a fokozatokat.
Ezen a kicsinosított motor-váltó egységen akadt meg a szemünk Genfben
Csedő Leventétől, a Renault Hungária Kft. gépjármű szakértőjétől megtudtam, hogy három elektromotorral helyettesítették a bonyolultabb hidraulikus szerkezetet. Egy-egy léptetőmotor szolgál a kuplung, a fokozatválasztó és fokozatkapcsoló működtetésére. A rendszer elve a hátsókerék-hajtású Master III robotizált váltójából ismert, ott pont ugyanígy működik az Egerben, a ZF-nél gyártott váltó.
Easy-R: 300 00 Ft
Jelenleg a Sandero, a Sandero Stepway és a Logan rendelhető Easy-R váltóval. Az automatizált váltó 300 000 forintba kerül a benzines 0,9 TCe motorhoz. A dízelhez társítva még nem szerepel az árlistában, de felára elvileg azonos lesz.