Módosított első és hátsó kialakítással, 19 colos óriásfelnikkel, egyedi felszereltséggel lép színre a Škoda Kodiaq Scout, amellyel a szabadidőjárművek fokozott terepképességű alosztályában próbál szerencsét a cseh gyártó.
A Kodiaq Scout megalkotásánál nem alkalmaztak titkos összetevőket: valódi funkcióval csak az ezüst színű fenéklemez-védelem bír, az összes többi tétel (a sötétített ablakok, az ezüst színű tetősínek, a 19 colos, egyedi felnik) csupán a megjelenést javítja.
Minden egyéb a Kodiaq meglehetősen gazdag fegyvertárából való, az összkerékhajtástól a lejtmeneti ereszkedés-szabályozótól a visszagurulás-gátlón át a minden fedélzeti rendszer működésére ható üzemmódváltó hó-programjáig. Vezetőtámogató rendszerekből különösen sokat kínál amúgy a Kodiaq, vontatmány-stabilizáló, holttérfigyelő, gyalogosérzékelő és 360 fokos panorámakamera is került az autóba – nem csak a különkiadásba, hanem minden verzióhoz. A terepgeometria is kedvező, a szabad hasmagasság 194 mm, a terepszög elöl 22,0, középen 19,7, hátul 23,1 fok.
Az Alcantara ülésekkel, acél pedálokkal, nyolchangszórós multimédiával szerelt Škoda Kodiaq Scout márciustól rendelhető, kizárólag összkerékhajtással, négyféle motorral. Benzinesből az 1.4 TSI (150 LE, 9,8 mp, 197 km/óra) és a 2.0 TSI (180 LE, 8,0 mp, 207 km/óra), míg dízelből a 2.0 TDI 150 és 190 lóerős kiadásai állnak rendelkezésre: előbbi 9,5 utóbbi 8,9 mp alatt gyorsul százra, végsebességük 197, illetve 210 km/óra.