Bár hivatalos világpremierjére csak márciusban kerül sor, az Opel már most bemutatta az új generációs Insignia praktikusabb fivérét, a Sports Tourer kombit.
Egy kombi esetében nincs fontosabb adat a csomagtartó kapacitásánál, és bár alaphelyzetben mért térfogattal nem szolgáltak, azt már tudjuk, hogy az üléseket lehajtva 1640 liter várja a poggyászt – ez 110 literrel tágasabb, mint az első generációs modellé volt. A rakodást lábmozgatással nyitható motoros hátfal, a rendezést 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések (opció) segítik.
Műszakilag is fontos újdonságokat hoz a Sports Tourer: például nyolcfokozatú automata váltót, amilyet eddig az Opel nem kínált még (ugyanez a helyzet az aktív motorházfedéllel), panoráma környezetfigyelő kamerát, valamint nyomatékvektor-szabályozást. A z új modell kiviteltől és motortól függően akár 200 kilóval könnyebb elődjénél. Ez a menetdinamikát is kedvezően érinti, amihez a mélyebb üléspozíció is hozzájárul.
Az elődjénél 73 milliméterrel hosszabb, 4986 mm-es Insignia kombi 2829 mm-es tengelytávon nyugszik, a helykínálat szuverénnek ígérkezik, bár a Monza tanulmányautó visszaköszönő vonásai mellett alighanem ezen funkcionális előnyök nélkül is sikeresnek ígérkezne az autó.
A négy fűthető üléssel érkező nagy kombi motorjairól még nincsenek információk, azok nyilvánvalóan megegyeznek a szedán erőforrásaival, ahogy a mátrix LED világítás, valamint a szórakoztató és vezetőtámogató rendszerek sora is.