A Pagani még 2010-ben fogott hozzá a Huayra Roadster fejlesztéséhez. Három éven át dolgoztak az első ötleten – a kupé tetejétől megfosztott, hagyományos ajtós kivitelén, mint anno a Zonda roadster volt –, majd az egészet dobták a kukába, és 2013-ban tiszta lappal fogtak hozzá egy teljesen új elképzelés kidolgozásának.
Bár az autó főbb vonalaiban csereszabatosnak tűnhet a kupéval, minden apró részletét átdolgozták, optimalizálták, a megváltozott körülményekhez arányosították.
A legfontosabb, egyben legnehezebb feladat az volt, hogy a roadster könnyebb legyen a kupénál. Ennek érdekében extra merevítések helyett magának a váznak az eredendő torziós szilárdságát kellett megnövelni. A karbon-titán szerkezetet még tovább fejlesztették, és saját bevallásuk szerint olyan kompozit anyagokat alkalmaztak, amelyek fejlettsége a Forma-1 szintjét is meghaladja.
Lehet is ebben valami: a vázszerkezet a fejlesztések nyomán 52 százalékkal lett merevebb, mint a kupénál, így a roadster nagyobb torziós és flexiós szilárdság mellett 80 kilogrammal könnyebb fix tetős fivérénél – száraz tömege mindössze 1280 kg, ami hozzávetőlegesen megfelel egy modern alsó-középkategóriás ferdehátúnak.
A motor a megszokott fenevad: az AMG ikerturbós, hatliteres, V12-es blokkja 764 lóerővel (6200/percnél) és 1000 Nm nyomatékkal (2400/percnél). A száraz karteres erőforráshoz új, hétfokozatú, dupla kuplungos váltót fejlesztett az AMG, ez 40 százalékkal könnyebb az AMG normál sportváltóinál.
Az alapvetően alulkormányozott autóhoz egyedi karbon kerámia fékeket fejlesztett a Brembo, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek fogják közre a 38 centis tárcsákat. A kupéhoz képest átdolgozott Pirelli sportabroncsok 1,8 g oldalgyorsulásnál is megőrzik tapadásukat.
A roadstereknek alapvetően más az aerodinamikája, mint a zárt tetős autóknak, ám ha egy kocsit a szelek istenéről neveznek el, kutya kötelessége áramlástanilag tökéletes formát mutatnia. Ezért elöl és hátul két-két állítható légterelő segít optimalizálni a légáramlatokat.
Tetőből kettő is jár az autóhoz: az egyik szénszálas vázba ültetett üveglap, amely gyorsan a helyére illeszthető, és UV-szűrős napfénytetőként borul az utasok feje fölé, a másik egy karbon vázú szövettető, amely elcsomagolható, az utastérben tárolható és szükség esetén felhelyezhető.
A Pagani mindössze 100 példányban készíti az autót, egyenként 2,28 millió eurós áron. Hiába kezded most számolni a párnacihában a százasokat: az összes autót előre, látatlanban eladták.