Ahogy pirkad az önjáró autók hajnala, egyre inkább értelmét veszti a vezetés klasszikus élménye, és előtérbe kerülnek az egyéb ügyféligények. A Peugeot tervezői úgy döntöttek, nem ők fogják kideríteni, mi is kell az ügyfélnek: rábízzák ezt legújabb tanulmányautójukra.
Az Instinct (magyarul ’ösztön’) képes megtanulni gazdája életmódját, azaz hogy mikor milyen programok, hangulatok jellemzik, mikor kell rohannia, és mikor van ideje ráérősen közlekedni.
Az autó önjáró és hagyományos járműként egyaránt használható, mindkét üzemben választható komfortos és dinamikus beállítás: ha robotpilótára bízzuk magunkat, akkor is mi dönthetjük el, hogy határidőre megyünk valahová, vagy az a lényeg, hogy kényelmesen, háboríthatatlanul érjünk célba.
A felhasználók hordozható elektronikus készülékeivel automatikusan szinkronizáló Instinct nem csak az időbeosztást olvassa ki okostelefonunkból, de annak alapján állítja be a háttérvilágítást, a zenei válogatást vagy akár magát a kezelőfelületet is. Ugyanakkor a másik irányban is működik az autó: központi rendszere képes figyelmeztetést küldeni a sofőr telefonjára, okosórájára, ha például forgalmi okok miatt a tervezettnél korábban ajánlatos elindulni egy adott programra.
Ha eltekintünk ettől az integrált funkcionalitástól, a Peugeot Instinct formaterve is méltó a figyelemre. A modern autókban elengedhetetlen, de a szélvédő mögött szemet bántó kamerákat például a fényszóróba rejtették. Ugyanígy nem bántja semmi a szemet – vagy az aerodinamikát – a karosszéria egyéb pontjain: sem kilincs, sem tükör nem töri meg az autó vonalvezetését, ugyanakkor a hatalmas hátsó diffúzoron kívül semmi nem utal arra, hogy az Instinct tevékenyen kezelné a körülötte áramló levegőt.
A mokány, sportos kombi farban végződő karosszéria oldala két irányban nyílik fel, az ülések közvetlenül a padlóból nőnek ki, és a masszív központi alagút (minden bizonnyal itt kaptak helyet az akkumulátorok) oldalán támaszkodnak meg. Ez az igények szerinti teljes és gyors átalakítást tesz lehetővé: pillanatokon belül válthatunk vezetőcentrikus, aktív üléshelyzetből hátradőlős, lábfeltevős pihenő pozícióba. Ennek érdekében az ülések minden eleme – ülőlap, háttámla és fejtámasz – külön-külön mozgatható.
Az új koncepció neve Responsive i-Cockpit , azaz reagáló vezetői környezet: autonóm üzemben például a kormánykerék és a kezelőszervek egy része eltűnik, és a gázpedál is kitér az útból, hogy jobban elférjen a lábunk.
Az autó kezelésére minden helyzetben a 9,7 colos központi monitor mellett található i-Device szolgál; ez szolgál többek között az üzemmódváltásra, és vélhetően még számos egyéb funkció is innen vezérelhető. Egy hangfelismerős, szóbeli utasításokra hallgató központi titkár is helyet kapott a kocsiban; ezen keresztül színházjegyet vagy szállást foglalhatunk, vagy webáruházakban vásárolhatunk.
Magáról a hajtásláncról nem sok szót ejt a Peugeot, érjük be annyival, hogy a gigantikus kerekeket 304 lóerős, konnektoros hibrid egység hajtja.