Ahogy pirkad az önjáró autók hajnala, egyre inkább értelmét veszti a vezetés klasszikus élménye, és előtérbe kerülnek az egyéb ügyféligények. A Peugeot tervezői úgy döntöttek, nem ők fogják kideríteni, mi is kell az ügyfélnek: rábízzák ezt legújabb tanulmányautójukra.

Az Instinct (magyarul ’ösztön’) képes megtanulni gazdája életmódját, azaz hogy mikor milyen programok, hangulatok jellemzik, mikor kell rohannia, és mikor van ideje ráérősen  közlekedni.

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé 1

Az autó önjáró és hagyományos járműként egyaránt használható, mindkét üzemben választható komfortos és dinamikus beállítás: ha robotpilótára bízzuk magunkat, akkor is mi dönthetjük el, hogy határidőre megyünk valahová, vagy az a lényeg, hogy kényelmesen, háboríthatatlanul érjünk célba.

A felhasználók hordozható elektronikus készülékeivel automatikusan szinkronizáló Instinct nem csak az időbeosztást olvassa ki okostelefonunkból, de annak alapján állítja be a háttérvilágítást, a zenei válogatást vagy akár magát a kezelőfelületet is. Ugyanakkor a másik irányban is működik az autó: központi rendszere képes figyelmeztetést küldeni a sofőr telefonjára, okosórájára, ha például forgalmi okok miatt a tervezettnél korábban ajánlatos elindulni egy adott programra.

5-PEUGEOT_INSTINCTCONCEPT_2702STYP016

Ha eltekintünk ettől az integrált funkcionalitástól, a Peugeot Instinct formaterve is méltó a figyelemre. A modern autókban elengedhetetlen, de a szélvédő mögött szemet bántó kamerákat például a fényszóróba rejtették. Ugyanígy nem bántja semmi a szemet – vagy az aerodinamikát – a karosszéria egyéb pontjain: sem kilincs, sem tükör nem töri meg az autó vonalvezetését, ugyanakkor a hatalmas hátsó diffúzoron kívül semmi nem utal arra, hogy az Instinct tevékenyen kezelné a körülötte áramló levegőt.

A mokány, sportos kombi farban végződő karosszéria oldala két irányban nyílik fel, az ülések közvetlenül a padlóból nőnek ki, és a masszív központi alagút (minden bizonnyal itt kaptak helyet az akkumulátorok) oldalán támaszkodnak meg. Ez az igények szerinti teljes és gyors átalakítást tesz lehetővé: pillanatokon belül válthatunk vezetőcentrikus, aktív üléshelyzetből hátradőlős, lábfeltevős pihenő pozícióba. Ennek érdekében az ülések minden eleme – ülőlap, háttámla és fejtámasz – külön-külön mozgatható.

4-PEUGEOT_INSTINCTCONCEPT_2702STYP010

Az új koncepció neve Responsive i-Cockpit , azaz reagáló vezetői környezet: autonóm üzemben például a kormánykerék és a kezelőszervek egy része eltűnik, és a gázpedál is kitér az útból, hogy jobban elférjen a lábunk.

Az autó kezelésére minden helyzetben a 9,7 colos központi monitor mellett található i-Device szolgál; ez szolgál többek között az üzemmódváltásra, és vélhetően még számos egyéb funkció is innen vezérelhető. Egy hangfelismerős, szóbeli utasításokra hallgató központi titkár is helyet kapott a kocsiban; ezen keresztül színházjegyet vagy szállást foglalhatunk, vagy webáruházakban vásárolhatunk.

7-PEUGEOT_INSTINCTCONCEPT_2702STYP024

Magáról a hajtásláncról nem sok szót ejt a Peugeot, érjük be annyival, hogy a gigantikus kerekeket 304 lóerős, konnektoros hibrid egység hajtja.