Luxuslimuzinokat idéző helykínálatot és hatalmas csomagtartót kapott a VW Tiguan nyújtott tengelytávú kivitele: a két tengelyt 109 mm-rel tolták széjjelebb, de ez még nem minden, mert a hátsó túlnyúlást is megnövelték (a teljes hossznövekedés 215 mm).
Így egyrészt elfért egy harmadik üléssor a kocsiban, másrészt viszont ha elég öt embernyi hely, szégyentelenül tága, 760 literes poggyásztér áll rendelkezésünkre (alap Tiguan: 615 liter.) Minden ülést lehajtva 1920 liternyi, azaz közel két köbméteres raktér áll rendelkezésre.
A megnövelt méretekhez persze teljesen át kellett tervezni a kocsit: magasabbra emelték a motorházfedelet, megnyújtották a hátsó ajtókat, a C-oszlop mögött sajátos ívben tör felfelé az oldalablak. Alapárasak a tetősínek, a tetőlemez bordázott kivitelű.
Nagyobb autóhoz gazdagabb felszereltség jár: a Tiguan és a Touareg közé pozícionált autó variálható csomagtérpadlót és kormányról vezérelhető multimédiás rendszert kap, felsőbb kiviteli szinteken motoros csomagtérajtó-mozgatás, LED-es fényszórók, kulcs nélküli nyitás-indítás is elérhető. A kategóriában elsőként kínál a nyújtott Tiguan kézmozdulat-felismeréssel szerelt infotainment rendszert.
Motorból hatféle kérhető, 150-től 240 lóerőig – kimarad tehát a normál Tiguan 115 lovas opciója –, 180 lóerő fölött alapáras a duplakuplungos váltó és az összkerékhajtás. Az autó választható közúti és offroad kivitelben, utóbbi többek között terepbarát lökhárítókat kínál. Az előértékesítés májusban indul, az első autók szeptemberben érkeznek.