Automatikus elkormányzással teszi még biztonságosabbá az XC60 második generációját a Volvo. Az autonóm funkció két biztonsági rendszert egészít ki: az egyik a holttérfigyelő, a másik viszont egy vadonatúj funkció, amely a szemből érkező autó útjából téríti ki a SUV-ot. A funkciókat külön videókban részletezi a Volvo, ezeket külön cikkben mutatjuk be.
Ami a formavilágot illeti, nincsenek nagy meglepetések: az új XC60 a nagyobb testvér XC90 és a kifutó előd XC60 fontos stíluselemeit ötvözi magán, egyértelműen megkülönböztethető mindkettőtől.
Motorikusan megint csak a 90-es szériából merít az autó, a 407 lóerős, 5,3 mp alatt gyorsuló T8 hibridtől a hétköznapibb dízel- és benzinmotorokig (D4 190 LE, D5 235 LE; T5 254 LE, T6 320 LE); később még kisebb motorokra is számítunk.
Az XC60 gyártása áprilisban kezdődik Svédországban, várhatóan akkoriban a mostani minimálisnál több információt adnak közre az autóról.