Nehéz eldönteni, megérdemli-e a figyelmet az Audi legújabb tanulmányautója, a Q8 Concept második, sportosnak mondott kiadása.
Egyfelől nem, hiszen első pillantásra csak a hűtőmaszk (rács helyett méhsejt szerkezettel), a kipufogók (látható vagy nem) és néhány hasonló felszínes részlet változott. Még a hajtáslánc is ugyanaz, 3.0 V6 benzinmotor köré épülő hibrid.
De pont ez az, ahol súlyos tévedésbe eshet az ember. Mert bár az alapkomponensek valóban azonosak, ez a hibrid rendszer egyrészt harminc lóerővel erősebb (476 LE, 700 Nm), másrészt elektromos kompresszora miatt világújdonság (mármint hibrid konfigurációban), harmadrészt nem teljes értékű plug-in hibridről van szó, mint a Q8 esetében, hanem mild hibridről, amelynél a villanymotor mindig csak támogat, soha nem kezdeményez – magyarul nincs olyan, hogy csak elektromos meghajtással haladunk.
A fogyasztásban is megnyilvánul a különbség: míg az eredeti tanulmány büszkén hirdette 2,3 literes átlagát, a Q8 Sport csupán az azonos benzinmotoros verzióhoz méri magát, és 1,0 literes megtakarítással büszkélkedik, 28 extra lóereje dacára.
Ez ugyanúgy kommunikációs döntés kérdése, mint hogy az előbbi esetben a gyorsítási képességek és a végsebesség nem kerültek terítékre, itt mindkettővel elhenceg a cég: 4,7 mp-rel és 275 km/órával már lehet is.
Azt mondtuk, a mild hibrid nem képes egyedüliként hajtani a kocsit, de tévedtünk: a megmosolyogtatóan csekély, 0,9 kWh kapacitású (a másik verzióé 17,9 kWh) akkumulátor a gyár szerint igenis képes minimális manőverezésre, dugóban csordogálásra, tolatásra. A két hibrid sematikus ábráját fent látjuk.