Új recept szerint készült mostanában egy egész sor középkategóriás szedán. Mazda 6, Alfa Giulia, Jaguar XE és társaik: alapvetően konzervatív szedánsziluett, lendületes vonalakkal, látványos fény-árnyék kontrasztokkal izgalmassá téve, sejtelmesen a józan limuzinlét és a légies négyajtós kupéság között billegtetve. Ezt a receptet alkalmazta a Kia is, amikor kifőzte a 2017-es Genfi Szalon egyik legérdekesebb unalmas autóját, a Stinger GT-t.

Kia Stinger: ha nem látnánk az emblémát, ki nem találnánk, mi ez! 1

A lemezek alatt sem érdektelen a kocsi. Alapértelmezésben hátsókerék-hajtással és részlegesen önzáró differenciálművel(!) készül, de 4×4 is kérhető hozzá. A váltó mindig nyolcfokozatú automata (a Hyundai-Kia konszern saját fejlesztése), a motortérben pedig lehet 255 lóerős, négyhengeres, kétliteres turbós benzinmotor, 2,2 literes, 200 lóerős dízel, vagy – és ez az igazi királyság – V6-os, 3,3 literes, 370 lovas, dupla turbós erőmű, a Kia mind ez idáig legizmosabb motorja. A csúcsváltozat 5,1 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami az 1,9 tonnás testtől igen szép érték. (További részletek a kocsiról korábbi cikkünkben olvashatók.) A Stinger hazai forgalmazása várhatóan nem indul el 2018 elejéig. :-(

A kis Picanto harmadik generációja is genfi újdonság. Az elődjénél nem hosszabb kisautó 255 literes csomagtere a gyártó szerint kategóriaelső a szegmensben, az autó kezdetben 1,0 vagy 1,25 literes benzinmotorral kerül a kereskedésekbe, később érkezik az egyliteres, 100 lóerős dízel. A magyar vásárlók valamikor augusztusban láthatják először hazai földön a kocsit – további részletekről ebben az anyagban írtunk korábban.

IMG_0856

A zöld rendszámos autók mezőnyét bővíti majd a két hibrid, a Niro és az Optima konnektorról is tölthető változata. Előbbiben egy 8,9, a másikban egy 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akku tárolja majd a hálózatról betöltött, a kigurulásokkal visszagyűjtött vagy a menet közben a benzinmotorral megszerzett energiát, így a füstmentes hatótáv 55 km körül alakul mindkét modellnél. A Niróról – még csak klasszikus hibrid változatában – itt, az Optima plug-in hibridről itt és itt számoltunk be részletesebben.

IMG_0886