450 lóerő, 600 Nm – meglehetősen magas értékek egy mindössze 2,9 literes motortól. A semmiből kifejlesztett V6-os mindkét turbófeltöltőjét a hengersorok között hordja, ráadásul a szelepvezérlés módosításával Atkinson-ciklusban (az elnevezést kerüli az Audi, mint a leprást, de a kipufogószelep késői zárásával megrövidített sűrítési ütem ténylegesen ugyanazt a szegénykeverékes üzemet hozza, mint amit a Toyota hibridjeiből ismerhetünk) is képes működni. Így a blokk nem csak harmadával (+170Nm) nyomatékosabb, de 17 százalékkal takarékosabb is elődjénél.
Ebben persze a 60 kilogrammal csökkentett tömeg is szerepet kap, sőt, ha szeretnénk, lakkozott, de nem festett szénszálas tetőlemezzel javíthatjuk még tovább a mérleget.
Az autó dizájnja követi az új generációs A5-ösét, a szokásos RS optikai kiegészítőkkel. A15 mm-rel szélesebb kerékívek 19 vagy 20 colos kerekeket rejtenek, amelyek mindegyike mindig hajtott (40:60); hátra differenciálzár kérhető.
A futóművet áthangolták, de alapjaiban nem változott, egészen máshogy telik viszont az idő az RS5 felületén: az autó 3,9 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége akár 280 km/óra.
Az autó júniustól rendelhető.