A villanyautó néhány dologra egyáltalán nem, de sok mindenre nagyon is alkalmas. Elinduláskor leadott nyomaték dolgában például semmi nem veszi fel vele a versenyt. Különösen igaz ez akkor, ha arra megfelelő komponenseket használnak fel, mint például a Renault ZOE e-Sport Concept esetében.
A tervezők egyrészt könnyebbé tették az autót, másrészt sokszorosára növelték teljesítményét. Nem egy, hanem két motort építtetek be – egyet elöl, egyet hátul. Mindkettő teljesen azonos, darabonként 170 kW, azaz 231 LE teljesítménnyel – azaz a rendszerteljesítmény 462 LE. Az összesített nyomaték 640 Nm. A két motorhoz két akku dukál, összesített kapacitásuk 40 kWh.
A teljesítmény már megvolt, jöhetett a többi: optimalizálták a hajtáslánc-vezérlést, aztán szénszálas borítóelemek alkalmazásával 1400 kilogrammra csökkentették az autó tömegét – ebből 450 az akkucsomag-páros. Az eredmény 3,2 másodperces gyorsulás 100 km/órára, 210 km/órás végsebességét nem egészen 10 másodperc alatt éri el a kocsi.
Ehhez a teljesítményhez megfelelő aerodinamika és futómű is kell: sík fenéklemez, légterelők elöl-hátul és diffúzor segít az aszfaltra simítani az autót. Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, a szabad hasmagasságot csökkentették, a lengéscsillapítók állíthatók, a 20 colos kerekekre slick gumikat szereltek.
A versenyalkalmasságot kevlár panelekkel burkolt bukócsövezés, Recaro kagylóülések és versenyövek javítják.