A Niro csak hibrid hajtáslánccal kapható crossoverként mutatkozott be, és tartja is magát ezen ígéretéhez a Niro PHEV jóval praktikusabb, és vélhetően jóval drágább formában gondoskodik a zöld lábnyomú közlekedésről.
A Niro PHEV 2017 harmadik negyedévében kerül forgalomba. Hajtásláncában jóformán csak az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor (105 LE, 147 Nm) egyezik a mezei hibriddel; az akkucsomag 1,56 helyett 8,9 kWh kapacitású, a villanymotor teljesítménye pedig 32-ről 44,5 kW-ra (59 LE) nőtt. A rendszerteljesítmény 141 LE, az összesített csúcsnyomaték 265 Nm. Az autó ezzel a normál Niro 11,5 másodperce helyett 10,8 mp alatt gyorsul százra.
A legnagyobb különbség mégsem ez, hanem hogy a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval szerelt autó egy feltöltéssel akár 55 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, a Co2-kibocsátás a hibrid 88 g/km-ja helyett 30 g/km alá csökkent.
A 172 km/óra végsebességű autó átlagfogyasztását nem taglalja a Kia, de azt elmondták, hogy a hajtáslánc vezérlése a GPS és a tempomat jelei alapján feltérképezi az út topográfiáját, és a várható terhelés függvényében osztja be az elektromos energia felhasználását, illetve visszatermelését.
Az Optima kombi nagyobb járgány, hosszabb utakra, bár 440 literes csomagtartója a karosszéria arányaiban ugyanúgy szerénynek mondható, mint a 4,4 méteres Niro PHEV modellé (324 liter, szemben a mezei Niro hibrid 373 literjével, plusz ötven liter a padló alatt, amit a konnektoros modellben az akkuk foglaltak el.
Az Optima hibridje 2,0 literes benzinmotorra épül, ami 156 lóerő és 189 Nm-t ad le. A hozzá társuló villanymotor 67 lóerőre és 205 Nm-re képes, a kettő együtt 205 lóerőt (6000/perc) és 375 Nm-t (2330/perc) bocsát a sofőr rendelkezésére.
Az autó másfél litert fogyaszt 100 kilométeren, CO2-kibocsátása 34 gramm/km. A végsebesség 192 km/óra, álló helyzetből 9,7 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Az elektromos hatótávolság 60 km.