Kíváncsiak voltunk, mihez kezd a Ford Genfben, mert az új Fiesta ST önmagában nem vinné el a show-t. Ezt a feladatot valódi és Lego versenyautókra bízták.
Ha már úgy jött ki a lépés, hogy a Fordnál egy szál Fiesta ST árválkodott volna a standon világpremierként, a háromhengeres kiskocsit rendesen megtámogatták a versenyautó-kollekcióból és a gyár kiállította a teljes Ford Performance-felhozatalt az új Fiesta ST Line-kivitelétől az összesen 500 példányba gyártandó Ford GT-ig.
Ford GT és GT40, igaziban és Legóból
A Genfben látható Ford GT a matt vagy metálfekete fényezéssel választható ’66 Heritage Edition-szériába tartozik, de bármely másik kivitelt hozzák ide, azt is pont ugyanennyien megcsodáltuk volna. (A szupersportautó technikájáról itt tudhattok meg többet.) A szomszédban a versenyváltozat is látható, amely tavaly nyáron Le Mans-ban ugyanúgy kategóriaelső lett, ahogy januárban a Daytona 24 órás futamon is.
Ilyen Legókat még Nyíregyházán sem láttak
1/57 Utcai sportmodellek és versenyautók fogadják a látogatót a Ford standján
Utcai sportmodellek és versenyautók fogadják a látogatót a Ford standján
Fotó megosztása:
2/57 A versenygépek is a Ford Heritage Collection részei
A versenygépek is a Ford Heritage Collection részei
Fotó megosztása:
3/57 200 lóerős, de csak háromhengeres az új Fiesta ST
200 lóerős, de csak háromhengeres az új Fiesta ST
Fotó megosztása:
5/57 1,5 literes az új motor, elődjében még 1,6-os négyhengeres volt
1,5 literes az új motor, elődjében még 1,6-os négyhengeres volt
Fotó megosztása:
6/57
Fotó megosztása:
7/57 Az ST Line a sportosított kivitel a héköznapi Fiestéákból, Focusokból, Mondeókból. A futómű és az optika más
Az ST Line a sportosított kivitel a héköznapi Fiestéákból, Focusokból, Mondeókból. A futómű és az optika más
Fotó megosztása:
9/57 Aerodinamikai teljesítménye emeli a vetélytársak fölé a verseny GT-t
Aerodinamikai teljesítménye emeli a vetélytársak fölé a verseny GT-t
Fotó megosztása:
10/57 Kicsi a homlokfelülete, ettől nagyon alacsony a légellenállása
Kicsi a homlokfelülete, ettől nagyon alacsony a légellenállása
Fotó megosztása:
11/57 Uralja a hosszú távú versenyzésben a GT-kategóriát az új Ford GT versenyváltozata
Uralja a hosszú távú versenyzésben a GT-kategóriát az új Ford GT versenyváltozata
Fotó megosztása:
13/57 Micsoda diffúzor!
Micsoda diffúzor!
Fotó megosztása:
14/57 Érdekes konstrukció
Érdekes konstrukció
Fotó megosztása:
15/57
Fotó megosztása:
17/57 Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,
Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,
Fotó megosztása:
18/57 40 ezer építőelem kellett hozzá
40 ezer építőelem kellett hozzá
Fotó megosztása:
19/57 Ilyen a Lego-makett
Ilyen a Lego-makett
Fotó megosztása:
21/57
Fotó megosztása:
22/57 Ilyen a Lego-makett
Ilyen a Lego-makett
Fotó megosztása:
23/57 A Fordnak anno túl drága lett volna visszaszereznie az ezredforduló utáni szupersportautóhoz a GT40 névhasználati jogait, ezért simán Ford GT lett, ahogy utódja is
A Fordnak anno túl drága lett volna visszaszereznie az ezredforduló utáni szupersportautóhoz a GT40 névhasználati jogait, ezért simán Ford GT lett, ahogy utódja is
Fotó megosztása:
25/57 Egész lego-készlet van már sportos Fordokból
Egész lego-készlet van már sportos Fordokból
Fotó megosztása:
26/57 Ilyen a valódi GT40, utcai sportautóként
Ilyen a valódi GT40, utcai sportautóként
Fotó megosztása:
27/57 1966 és 1969 között a GT40 versenyváltozata négyszer győzött összetettben Le Mans-ban
1966 és 1969 között a GT40 versenyváltozata négyszer győzött összetettben Le Mans-ban
Fotó megosztása:
29/57 1966 és 1969 között a GT40 versenyváltozata négyszer győzött összetettben Le Mans-ban
1966 és 1969 között a GT40 versenyváltozata négyszer győzött összetettben Le Mans-ban
Fotó megosztása:
30/57 1966 és 1969 között a GT40 versenyváltozata négyszer győzött összetettben Le Mans-ban
1966 és 1969 között a GT40 versenyváltozata négyszer győzött összetettben Le Mans-ban
Fotó megosztása:
31/57 Ez egy 1967-es Ford Mirage GR802 együléses pályaautó Gulf-festéssel. Alapjait a Ford GT40 adja, de könnyebb és áramvonalasabb nála. A követlező képen látható DFV V8-as motorral Jacky Ickx és Dick Thompson megnyerte vele a Spában a hatórás versenyt 1967-ben
Ez egy 1967-es Ford Mirage GR802 együléses pályaautó Gulf-festéssel. Alapjait a Ford GT40 adja, de könnyebb és áramvonalasabb nála. A követlező képen látható DFV V8-as motorral Jacky Ickx és Dick Thompson megnyerte vele a Spában a hatórás versenyt 1967-ben
Fotó megosztása:
33/57 A híres-nevezetes 3,0 literes versenymotor, amely 1983-ig 176 győzelmet szerzett a Forma-1-ben különböző versenyautókban. A DFV V8 a kettős négyszelepes, double four valve rövidítése
A híres-nevezetes 3,0 literes versenymotor, amely 1983-ig 176 győzelmet szerzett a Forma-1-ben különböző versenyautókban. A DFV V8 a kettős négyszelepes, double four valve rövidítése
Fotó megosztása:
34/57 Utcai, 1300-as Escortból készült a versenyváltozat replikája
Utcai, 1300-as Escortból készült a versenyváltozat replikája
Fotó megosztása:
35/57 1993-ban történt a gondos átépítés, a motor 1,8 literes és 200 lóerős
1993-ban történt a gondos átépítés, a motor 1,8 literes és 200 lóerős
Fotó megosztása:
37/57
Fotó megosztása:
38/57 Az 1990-es évek elején kőkemény rali-alapautók készültek, amilen az Escort Cosworth, a Nissan Sunny GTI-R vagy a turbós, 4x4-es Mazda 323 GTR
Az 1990-es évek elején kőkemény rali-alapautók készültek, amilen az Escort Cosworth, a Nissan Sunny GTI-R vagy a turbós, 4x4-es Mazda 323 GTR
Fotó megosztása:
39/57
Fotó megosztása:
41/57
Fotó megosztása:
42/57
Fotó megosztása:
43/57
Fotó megosztása:
45/57
Fotó megosztása:
46/57
Fotó megosztása:
47/57
Fotó megosztása:
49/57
Fotó megosztása:
50/57
Fotó megosztása:
51/57
Fotó megosztása:
53/57
Fotó megosztása:
54/57
Fotó megosztása:
55/57
Fotó megosztása:
57/57
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Unortodox megoldással a Ford egy versenyautóból csinált szériaautót is és nem utcai sportkocsiból fejlesztett GT-versenyautót. Ezt nem tiltja a szabályok betűje, de a GT-osztály nem erről szólt, legalábbis eddig a közúti sportautókból épültek a versenygépek és nem fordítva.
Jó volt látni az abszolút értékelésben 1966 és 1969 között zsinórban négyszer Le Mans-t nyerő GT40 Lego-modelljét és utódát műanyagkockákból. Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el, 40 ezer építőelemből.
McRae és Grist Focus WRC-je
A videón részletesebben is szó van a kiállított versenygépekről, kiemelten az idén 10 éve elhunyt Colin McRae autójáról. McRae és navigátora, Nicky Grist az 1999-es Safari Ralin indult a Focus első generációjából épített WRC-vel, ahol az első győzelmet megszerezték az Escort WRC utódjával.
Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,
Nem csupán márkaépítési célból sziporkázott a Ford ennyi versenyautóval és új sportmodellel, ezekre tényleg van piaci igény. Itthon elsősorban a Mustang kapós, abból is a nyolchengeres. A tavaly hazánkban eladott 151 autó közül alig van EcoBoost.
Ahol csak jártam Ford Store-ban, mindenütt azt mondták, hogy a GT-t viszik a vásárlók az ötliteres, 421 lóerős V8-cal. Egy BMW M4-hez képest potom pénzbe kerül, a vele egy árkategóriájú autóknál sokkal stílusosabb és a szívó V8 szervizelése sem akkora érvágás, mint prémiummárkák hasonló teljesítményű autóival karistolni.
Akit érdekel, mi minden történt és történik a március 19-éig látogatható Genfi Autószalonon, kattintson ide!