Ha már úgy jött ki a lépés, hogy a Fordnál egy szál Fiesta ST árválkodott volna a standon világpremierként, a háromhengeres kiskocsit rendesen megtámogatták a versenyautó-kollekcióból és a gyár kiállította a teljes Ford Performance-felhozatalt az új Fiesta ST Line-kivitelétől az összesen 500 példányba gyártandó Ford GT-ig.

Ford GT és GT40, igaziban és Legóból

A Genfben látható Ford GT a matt vagy metálfekete fényezéssel választható ’66 Heritage Edition-szériába tartozik, de bármely másik kivitelt hozzák ide, azt is pont ugyanennyien megcsodáltuk volna. (A szupersportautó technikájáról itt tudhattok meg többet.) A szomszédban a versenyváltozat is látható, amely tavaly nyáron Le Mans-ban ugyanúgy kategóriaelső lett, ahogy januárban a Daytona 24 órás futamon is.

Ilyen Legókat még Nyíregyházán sem láttak 1

Unortodox megoldással a Ford egy versenyautóból csinált szériaautót is és nem utcai sportkocsiból fejlesztett GT-versenyautót. Ezt nem tiltja a szabályok betűje, de a GT-osztály nem erről szólt, legalábbis eddig a közúti sportautókból épültek a versenygépek és nem fordítva.

Jó volt látni az abszolút értékelésben 1966 és 1969 között zsinórban négyszer Le Mans-t nyerő GT40 Lego-modelljét és utódát műanyagkockákból. Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el, 40 ezer építőelemből.

McRae és Grist Focus WRC-je

A videón részletesebben is szó van a kiállított versenygépekről, kiemelten az idén 10 éve elhunyt Colin McRae autójáról. McRae és navigátora, Nicky Grist az 1999-es Safari Ralin indult a Focus első generációjából épített WRC-vel, ahol az első győzelmet megszerezték az Escort WRC utódjával.

Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,

Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,

Nem csupán márkaépítési célból sziporkázott a Ford ennyi versenyautóval és új sportmodellel, ezekre tényleg van piaci igény. Itthon elsősorban a Mustang kapós, abból is a nyolchengeres. A tavaly hazánkban eladott 151 autó közül alig van EcoBoost.

Ahol csak jártam Ford Store-ban, mindenütt azt mondták, hogy a GT-t viszik a vásárlók az ötliteres, 421 lóerős V8-cal. Egy BMW M4-hez képest potom pénzbe kerül, a vele egy árkategóriájú autóknál sokkal stílusosabb és a szívó V8 szervizelése sem akkora érvágás, mint prémiummárkák hasonló teljesítményű autóival karistolni.

Akit érdekel, mi minden történt és történik a március 19-éig látogatható Genfi Autószalonon, kattintson ide!