Az elődjének tekinthető CC-nél hosszabb és nagyobb tengelytávon nyugszik, viszont keskenyebb és magasabb az Arteon, a Volkswagen-csoport új üdvöskéje. A márka folyamatos felpozícionálásának újabb eszközeként gran turismo szerepkörben színre lépő Arteon ötajtós (a csomagtér 563 – 1557 literes), ötszemélyes kialakításával a műfajban praktikusnak mondható, miközben az orr teljes szélességét elfoglaló hűtőmaszk kifejezetten agresszív, nehezen skatulyázható látványt nyújt.

 

Már rendelhető a VW túrakupé-limuzinja 1

A németországi gyártású Arteon globális termék, nem úgy, mint a felette lévő Phideon, amelyet kizárólag Kínában értékesít a VW. A júniustól kapható autóra már most vesznek fel megrendelést.

Az autót kezdetben hatféle, kizárólag négyhengeres motorral kínálják. A benzines és dízel vonalon egyaránt 150, illetve 190 lóerővel indul a sor, eltérés csak a lista tetején van: a csúcs-dízel 240, míg a legnagyobb benzinmotor 280 lóerős. Bármelyik motor kérhető DSG váltóval, a két legerősebb a duplakuplungos erőátvitelt ugyanúgy szériában kínálja, mint az összkerékhajtást.

1-Teljes képernyő rögzítése 2017.03.14. 150232

Az új modell új vezetőtámogató technológiákat vezet be: a legújabb generációs távolságtartó tempomat a GPS és a táblafelismerő rendszer adatait is figyelembe veszi, ahogy a kanyarfényszóró is navigációs információk alapján tekergeti a fényét. A vészhelyzeti segédrendszer ugyanúgy megállítja az autót, ha rosszul lesz a sofőr, mint eddig, a második generációs technológia azonban már le is kormányozza az autót a leállósávba, ha ez megoldható.

Kényelmi fronton háromzónás klímaberendezés, első masszázsülések, kétszínű Nappa bőrkárpitozás és fűthető kormány teszi pihentetővé az utazást.

08-DB2017AU00551