A 4,7 méteres Santa Fe és testvére, a 4,9 méteres, hat- vagy hétüléses Grand Santa Fe a Hyundai európai kínálatának perifériára szoruló zászlóshajói, de ez nem jelenti azt, hogy ne övezné komoly érdeklődés a nagy szabadidőjármű negyedik generációjának premierjét.

A márciusra, a Genfi Autószalonra időzített bemutatkozáson közelebbről is megismerkedhetünk a Hyundai legmodernebb biztonságtechnológiai fejlesztéseivel: a vezetőt a hátsó ülések foglaltságára figyelmeztető riasztás (nehogy benn maradjon egy kisgyermek a kocsiban) mellett tolatáskor automatikusan fékez az autó, ha oldalról jármű közeledik hozzá.

Formailag nem sok mindent mondhatunk el az autóról, de az már az előzetes fél-képről nyilvánvaló, hogy a Santa Fe jóval konzervatívabb formában tálalja a Hyundai aktuális formai filozófiáját, mint mondjuk a Tucson.