Pontosan egy évvel az AMG GT Concept bemutatása után, az idei Genfi Autószalonon immár a modell szériaváltozata lép színre. A pontos típusnevet még mindig nem tudjuk, ahogy egy csomó minden mást sem, de azért van néhány kapaszkodó.

Gyári kémfotókon a Mercedes-AMG négyajtós sportkupéja 1
Gyári kémfotókon a Mercedes-AMG négyajtós sportkupéja 13

A négyajtós AMG GT Coupé lehet az első dízelmotoros AMG, amennyiben megkapja az E-osztály csúcsdízeljét, bár a 258 lóerős teljesítmény kevésnek hangzik ehhez az autóhoz.

Gyári kémfotókon a Mercedes-AMG négyajtós sportkupéja 14

A tanulmányautó 805 lóerős hibrid hajtáslánca helyett a képeken látható prototípust minden bizonnyal az AMG GT bevált, több teljesítménylépcsőben kapható 4.0 V8 turbómotorja hajtja. Később azonban biztosan lesz hibrid változat is. Kezdetnek például megtenné az E-kupéban bevezetett, 48 voltos mikrohibrid – viszont ha a Porsche Panamerával akar versenyre kelni az autó, rövid időn belül plug-in hajtásláncot kell beépíteniük a tervezőknek. Kérdés, hogy az E-osztály 2,0 literes, négyhengeres motorra épülő 350e hajtáslánca megfelel-e a magasra pozicionált kupé vevőinek.

Gyári kémfotókon a Mercedes-AMG négyajtós sportkupéja 15

Megmaradt a tanulmányautó Panamericana hűtőrácsa és a lökhárítóba mélyített, hatalmas légbeömlőpár. Szénszálas karosszéria, karbon-kerámia fékrendszer, lézeres fényszórók: ezek a tanulmányautó kiváltságai voltak.