Változnak az idők: a Partner Tepee beérte annyival, hogy praktikus, fiatalos családi furgonként szeressük, utódja, a Rifter viszont már szabadidőjárműként próbálja pozicionálni magát.
Összkerékhajtást ugyan nem kínál, de elődjéhez hasonlóan elérhető hozzá a szelektív ESP-vezérlés, amit félterep-abroncsokkal és ereszkedésszabályozó elektronikával egészíthetünk ki. A fordulókör 10,9 méter.
Az átlagos felhasználó számára ennél fontosabb, hogy (az Opel Combo Life-hoz és a még be nem mutatott Citroën ikertesóhoz hasonlóan) kétféle karosszériahossz (440 vagy 475 cm), és mindegyik kivitelben két vagy három üléssoros belső elrendezés áll rendelkezésre.
Üvegtető tárolórekeszekkel, nyitható hátsó szélvédő, akár 4 köbméteres raktér és egy valóságos frizsider: egy 186 literes hűthető rekesz (!) várja az utasok csomagjait, elemózsiáit.
Motorból a 110 lóerős, 1,2 literes PueTech benzinmotor mellett a 1,5 literes BlueHDi dízel is kérhető, 130 lóerővel, opciós nyolcfokozatú automata váltóval.
A Rifter személyautós karakterét erősítik a vezetőtámogató és szórakoztató rendszerek (többek között adaptív tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfelügyelet vagy 180 fokos tolatókamera), illetve az i-cockpit műszeregység apró kormánykerékkel, a vezető felé forduló 8 colos érintőképernyővel és megemelt, kifejezetten elegáns kivitelű, krómkeretes műszeregységgel.
A Peugeot Rifterre 2018 nyarától fogad megrendeléseket a gyár.