A 911 GT3 továbbfejlesztéseként bemutatkozó GT3 RS motorját tekintve és futóművében is túlmutat az alapmodellnek nehezen nevezhető kiindulási ponton: a négyliteres, fordulatszám-kedvelő (akár 9000/percig elforgó) szívómotor teljesítményét 500-ról 520 lóerőre emelték, a nyomatékfolyam áthangolt hétfokozatú duplakuplungos váltón át jut a hajtott hátsó kerekekre.
Utóbbiak itt is kormányozhatók, ám módosították a funkció geometriáját, emellett az összes lengőkarnál gömbcsuklókat alkalmaztak a precízebb irányíthatóság érdekében. Újak az abroncsok is, elöl 265/35 R20, hátul 325/30 R21 méretben.
A Porsche 911 GT3 RS álló helyzetből 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége 312 km/óra – előbbi adat az embertelen, turbómotoros GT2 RS és a szimpla GT3 közé sorolja, míg a végsebesség a legszerényebb az elmúlt egy évben bemutatott három utcai GT-modell közül.
Az április derekától rendelhető GT3 RS utasterében szénszálas kagylóüléseket találunk, az ajtózsebek és kilincs helyén háló és behúzófül fityeg, a hangszigetelés vékonyka, és a motorházfedelet is könnyített anyagból készítették.
További súlycsökkentés érhető el a szénszálas futómű-, karosszéria- és beltéri alkatrészeket, továbbá magnézium keréktárcsát tartalmazó, opciós Weissach csomaggal – a menetkész tömeg így 1430 kg-ra szorítható le. Ezzel 75 kilóval nyom kevesebbet a GT3-nál, és 125-tel a GT2 RS-nél.
A GT3 RS utcai modell, de az ingyen megrendelhető Clubsport csomaggal minden további nélkül alkalmassá tehető pályahasználatra: bukókeret, kézi tűzoltó készülék, elektromos főmegszakító előkészítés és hatpontos versenyövek szerepelnek a pakkban.
A modell németországi alapára bruttó 195 137 euró, 28%-kal több, mint a mezei GT3-é.