Öt éven belül sorozatgyártásba veszi most bemutatott elektromos, önvezető tanulmányautóját a Volkswagen. Ez persze nagy ígéret, és az autonóm részét nem is tervezi rögtön megvalósítani a VW, de mivel a gyár 2025-re 15 elektromos modellt kíván gyártani, és azokból évi egymillió darabot értékesíteni, az nagyon is hihetőnek hangzik, hogy maga az alaptechnológia gyártásba kerül – kormánykerékkel és pedálokkal, persze.

Volkswagen I.D. Vizzion: Klubhelyiség négy keréken 1
Volkswagen I.D. Vizzion: Klubhelyiség négy keréken 43

A hajtásról két darab villanymotor gondoskodik – elöl 75, hátul 150 kW teljesítménnyel –, kombinált teljesítményük 225 kW (306 LE). A padlóban elhelyezett akkumulátor 111 kWh kapacitású, a rendszer elméleti hatótávolsága 665 kilométer.

Volkswagen I.D. Vizzion: Klubhelyiség négy keréken 44

Az persze a helyzet, hogy a Vizzion esetében pont az autonóm részek, és az azokat megvalósító mesterséges intelligencia az izgalmas. Az autó arcfelismerő szoftverrel azonosítja gazdáját, és engedélyezi számára az elindulást.

Volkswagen I.D. Vizzion: Klubhelyiség négy keréken 45

A jármű képes a külvilággal kommunikálni, felméri utasai egészségi állapotát és közérzetét (és ennek függvényében automatikusan szabályozza például a klímaberendezést), hagyományos műszerfal helyett pedig egy virtuális valóság interfész szolgál a funkciók kezelésére.

Volkswagen I.D. Vizzion: Klubhelyiség négy keréken 46

Az autó végsebessége 180 km/óra (erre teljesen önálló, 5. szintű autonóm üzemmódban képes!), álló helyzetből 6,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.