Öt éven belül sorozatgyártásba veszi most bemutatott elektromos, önvezető tanulmányautóját a Volkswagen. Ez persze nagy ígéret, és az autonóm részét nem is tervezi rögtön megvalósítani a VW, de mivel a gyár 2025-re 15 elektromos modellt kíván gyártani, és azokból évi egymillió darabot értékesíteni, az nagyon is hihetőnek hangzik, hogy maga az alaptechnológia gyártásba kerül – kormánykerékkel és pedálokkal, persze.
Ahogy a kifejezetten villanyautónak fejlesztett, egyedi padlólemezű e-járműveknél szokás, a helykínálat messze meghaladja azt, amire a külméretek alapján számítanánk. Ebben az a durva, hogy a külméretek eleve gigantikusak (5163 x 1947 x 1506 mm; 3100 mm tengelytáv.), az ajtók 90 fokban nyílnak, B-oszlop nincs. A csomagtartó 565 literes -
Ahogy a kifejezetten villanyautónak fejlesztett, egyedi padlólemezű e-járműveknél szokás, a helykínálat messze meghaladja azt, amire a külméretek alapján számítanánk. Ebben az a durva, hogy a külméretek eleve gigantikusak (5163 x 1947 x 1506 mm; 3100 mm tengelytáv.), az ajtók 90 fokban nyílnak, B-oszlop nincs. A csomagtartó 565 literes -
Fotó megosztása:
A jármű képes a külvilággal kommunikálni, felméri utasai egészségi állapotát és közérzetét (és ennek függvényében automatikusan szabályozza például a klímaberendezést), hagyományos műszerfal helyett pedig egy virtuális valóság interfész szolgál a funkciók kezelésére.
A jármű képes a külvilággal kommunikálni, felméri utasai egészségi állapotát és közérzetét (és ennek függvényében automatikusan szabályozza például a klímaberendezést), hagyományos műszerfal helyett pedig egy virtuális valóság interfész szolgál a funkciók kezelésére.
Fotó megosztása:
Az persze a helyzet, hogy a Vizzion esetében pont az autonóm részek, és az azokat megvalósító mesterséges intelligencia az izgalmas. Az autó arcfelismerő szoftverrel azonosítja gazdáját, és engedélyezi számára az elindulást.
Az persze a helyzet, hogy a Vizzion esetében pont az autonóm részek, és az azokat megvalósító mesterséges intelligencia az izgalmas. Az autó arcfelismerő szoftverrel azonosítja gazdáját, és engedélyezi számára az elindulást.
Fotó megosztása:
A hajtásról két darab villanymotor gondoskodik – elöl 75, hátul 150 kW teljesítménnyel – , kombinált teljesítményük 225 kW (306 LE). A padlóban elhelyezett akkumulátor 111 kWh kapacitású, a rendszer elméleti hatótávolsága 665 kilométer.
A hajtásról két darab villanymotor gondoskodik – elöl 75, hátul 150 kW teljesítménnyel – , kombinált teljesítményük 225 kW (306 LE). A padlóban elhelyezett akkumulátor 111 kWh kapacitású, a rendszer elméleti hatótávolsága 665 kilométer.
Fotó megosztása:
Az autó végsebessége 180 km/óra (erre teljesen önálló, 5. szintű autonóm üzemmódban képes!), álló helyzetből 6,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autó végsebessége 180 km/óra (erre teljesen önálló, 5. szintű autonóm üzemmódban képes!), álló helyzetből 6,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
Fotó megosztása:
A hajtásról két darab villanymotor gondoskodik – elöl 75, hátul 150 kW teljesítménnyel –, kombinált teljesítményük 225 kW (306 LE). A padlóban elhelyezett akkumulátor 111 kWh kapacitású, a rendszer elméleti hatótávolsága 665 kilométer.
Az persze a helyzet, hogy a Vizzion esetében pont az autonóm részek, és az azokat megvalósító mesterséges intelligencia az izgalmas. Az autó arcfelismerő szoftverrel azonosítja gazdáját, és engedélyezi számára az elindulást.
A jármű képes a külvilággal kommunikálni, felméri utasai egészségi állapotát és közérzetét (és ennek függvényében automatikusan szabályozza például a klímaberendezést), hagyományos műszerfal helyett pedig egy virtuális valóság interfész szolgál a funkciók kezelésére.
Az autó végsebessége 180 km/óra (erre teljesen önálló, 5. szintű autonóm üzemmódban képes!), álló helyzetből 6,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.