Nagyon kellett már az Audinak, hogy az egyesek szemében vállalhatatlan, másokat merőben hidegen hagyó emissziós csalás, a kényszervisszahívások vagy az egyre inkább elhúzó német konkurensek helyett arról írjon a sajtó, amiben az Audi vitathatatlanul erős: igazán jó autóiról.
A8, A7, A6
Furcsán összetorlódott a felső kategóriás modellsor lecserélése, az A8, az A7 Sportback és az A6 egymás sarkát tapossa. Szerencsétlen időzítés, de az A6 és az ötajtós kupéváltozatnak tekinthető A7 közeli rajtja érthető, mert édestestvérek és ugyanott készülnek, Neckarsulmban.
Még nem tudjuk az árát, 2-3 hét múlva, az előrendelés indulásakor lesz jóváhagyott árlista
Még nem tudjuk az árát, 2-3 hét múlva, az előrendelés indulásakor lesz jóváhagyott árlista
Fotó megosztása:
340 lóerős a hathengeres 3,0 TFSI, 286 az erősebbik V6-os TDI
340 lóerős a hathengeres 3,0 TFSI, 286 az erősebbik V6-os TDI
Fotó megosztása:
Új típusjelzésekre áll át az Audi. A6 45 TDI és A6 50 TDI néven lesz kapható a két V6-os dízelmotor
Új típusjelzésekre áll át az Audi. A6 45 TDI és A6 50 TDI néven lesz kapható a két V6-os dízelmotor
Fotó megosztása:
A két benzinesben és a négyhengeres 40 TDI dízelben a kardánt sem forgatja a quattro Ultra-összkerékhajtás, ha a hátsó kerekek nem igényelnek nyomatékot
A két benzinesben és a négyhengeres 40 TDI dízelben a kardánt sem forgatja a quattro Ultra-összkerékhajtás, ha a hátsó kerekek nem igényelnek nyomatékot
Fotó megosztása:
1968-ban mutatta be az Audi az F104-es kódú 100-ast. Az volt a C1, ez a C8
1968-ban mutatta be az Audi az F104-es kódú 100-ast. Az volt a C1, ez a C8
Fotó megosztása:
Az autó májusi bevezetésekor nem lesz kapható az a motorváltozat, amelynek valóban 0,24 az alaktényezője. A többié kicsit magasabb
Az autó májusi bevezetésekor nem lesz kapható az a motorváltozat, amelynek valóban 0,24 az alaktényezője. A többié kicsit magasabb
Fotó megosztása:
5,1 mp alatt gyorsul nulláról százra a V6-os, turbós benzines
5,1 mp alatt gyorsul nulláról százra a V6-os, turbós benzines
Fotó megosztása:
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Fotó megosztása:
Hátul van a 48 voltos hibridrendszerhez tartozó lítium-ion akkumulátor és a 12 voltos akksi is a csomagtér oldalában utazik, hogy javuljon az A6 súlyeloszlása
Hátul van a 48 voltos hibridrendszerhez tartozó lítium-ion akkumulátor és a 12 voltos akksi is a csomagtér oldalában utazik, hogy javuljon az A6 súlyeloszlása
Fotó megosztása:
Az ablakok krómkerete mostantól nem a karosszérián van, hanem az ajtó része, így nagyobb az ajtónyílás
Az ablakok krómkerete mostantól nem a karosszérián van, hanem az ajtó része, így nagyobb az ajtónyílás
Fotó megosztása:
Javult a súlyeloszlása a modellváltással
Javult a súlyeloszlása a modellváltással
Fotó megosztása:
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Fotó megosztása:
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Fotó megosztása:
Ez itt egy radarérzékelő
Ez itt egy radarérzékelő
Fotó megosztása:
Fejlett Mátrix-LED fényszóró is rendelhető hozzá
Fejlett Mátrix-LED fényszóró is rendelhető hozzá
Fotó megosztása:
Kifogástalan a minőségérzet a belső térben
Kifogástalan a minőségérzet a belső térben
Fotó megosztása:
Két centiméterrel nagyobb a lábtér hátul, mint az elődben
Két centiméterrel nagyobb a lábtér hátul, mint az elődben
Fotó megosztása:
A felső képernyő felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 hüvelykes átmérőjű, míg a 8,6 collos lentin többek között a légkondicionálás vezérelhető és itt lehet szöveget beírni
A felső képernyő felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 hüvelykes átmérőjű, míg a 8,6 collos lentin többek között a légkondicionálás vezérelhető és itt lehet szöveget beírni
Fotó megosztása:
Nagyobb az ajtónyílás és kényemeseb a ki-beszállás, mint a C7-es generációban
Nagyobb az ajtónyílás és kényemeseb a ki-beszállás, mint a C7-es generációban
Fotó megosztása:
Genfben az A6 mellett az első tisztán elektromos Audi prototípusát is bemutatta a gyártó. 150 kW-os töltővel verethető bele az áram és év végén lesz kapható a Belgiumban gyártandó modell
Genfben az A6 mellett az első tisztán elektromos Audi prototípusát is bemutatta a gyártó. 150 kW-os töltővel verethető bele az áram és év végén lesz kapható a Belgiumban gyártandó modell
Fotó megosztása:
Belső kódnevén ez már a C8-as A6, mert a generációkat az 1968-ban bemutatott 100-as Auditól számítják, tehát maga a modell idén 50 éves. Öt évtized egy autótípus történetében alig beláthatóan nagy idő, az F104-es Audi 100 premierje óta ember lépett a Holdra, összeomlott a Szovjetunió, vége az Apartheid-rendszernek és így tovább. A C8-ból a C a Volkswagen-konszernen belül az autók méretét jelöli, ahol az A00 a városi minik, A0 kiskocsik, A a kompakt autók, B a középkategória jele, így a mostani A4 kódja B9. A legtöbb autógyártó viszont A-val kezdi az osztályozást, így a 208-as, szegmense a B, a Focusé a C, az Avensisé a D kategória.
Mind hibrid, 12 vagy 48 volttal
De vissza az Audi A6-hoz, amely a modellváltástól kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható. Míg a négyhengeres modellek elektromos rendszere 12 voltos, a V6-oké 48 voltos, mint az A8-ban. A 48 voltos hibridrendszerek azért szaporodnak, mert a 60 volt alatti, kis feszültségű hibridek karbantartása sokkal egyszerűbb, a márkaszervizeknek nem kell annyi érintésvédelmi előírásnak megfelelniük.
A két benzinesben és a négyhengeres 40 TDI dízelben a kardánt sem forgatja a quattro Ultra-összkerékhajtás, ha a hátsó kerekek nem igényelnek nyomatékot
Mivel a rendszer költsége alacsonyabb, mint a teljes hibridé, a 48 voltos félhibridrendszer a fejlettebb hibridek üzemanyag-megtakarításának jó költségarányú alternatívája. Többek között a Continental és a Bosch is kifejlesztett saját 48 voltos segédhibridet. Az új Audi A6-ban szíjas önindító-generátorral lehet gázelvételkor vagy fékezéskor áramként visszatermelni a mozgási energiát és ez szolgál villanymotorként is, amely besegít az autó gyorsításába. Az Audi szerint a szabványos ciklusban 0,7 literrel mérsékelhető az A6 fogyasztása a hibridizációval. Az automatikus alapjárati motorleállítás már 22 kilométer/óránál le tudja lőni a motort.
Az egyik benzines kétliteres, a másik háromezres, turbófeltöltős V6, 340 lóerővel és 5,1 másodperces gyorsulással 0-ról 100 km/órára. A kétliteres dízel jele mostantól A6 40 TDI, 204 lóerős és 400 Nm a forgatónyomatéka. A 45 TDI és az 50 TDI háromliteres V6, 231, illetve 286 lóerővel és 620 Nm-rel.
Nincs kézi sebességváltó
Egységesen nincs kézi váltó, még a négyhengeres motorokhoz sem. A V6-os dízel sebességváltója nyolcfokozatú, hidrodinamikus nyomatékváltós automata (Tiptronic), a benzines hathengeresé és a 2,0 TDI-é hétfokozatú duplakuplungos (S tronic).
Az 5-ös BMW-t követve az Audi is elérhetővé tette nagyautójához az összkerékkormányzást, így 12,2 helyett 11,1 méteres körön képes megfordulni az új Audi A6. Az autó kétféle összkerékhajtást kaphat. A benzineseké és a 2,0 TDI-é a modernebb, de nem állandó, ami a quattro-hagyománnyal merőben ellenkezik. A quattro Ultra akkor ad nyomatékot a hátsó kerekeknek, ha szükséges, kuplunggal le tudja választani a kardántengelyt is, hogy kisebb legyen a többletfogyasztás.
A felső képernyő felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 hüvelykes átmérőjű, míg a 8,6 colos lentin többek között a légkondicionálás vezérelhető és itt lehet szöveget beírni
A hathengeres dízeleké a klasszikus quattro-rendszer, három differenciálművel, permanens összkerékhajtással. A sima acélrugós futómű helyett 20 mm ültetéssel járó acélrugós sportfutómű vagy adaptív légrugózás is rendelhető, a lengéscsillapításból acélrugókkal is választható adaptív.
Képernyők a gombok helyett
Alapjaiban új a kezelőfelület, amely értelmes hangvezérlést ígér, mert az autóban tárolt adatok mellett, ha van netkapcsolata a kocsinak, felhőbe is elküldi a szavainkat. Így sokkal nagyobb az esély megértenie az élőszavas hangutasításokat anélkül, hogy külön parancsszavakat kellene megjegyeznünk.
Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett
Két képernyőn lehet a kocsi funkcióit használni. A felső képernyő felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 hüvelykes átmérőjű, míg a 8,6 colos lentin többek között a légkondicionálás vezérelhető és itt lehet szöveget beírni. Felárért az ismert 12,3” képátlójú digitális műszerfallal és a szélvédőre vetített színes kijelzővel tobzódhatunk a high-techben. Az Audi telefonos alkalmazásával az új A6 képes lesz távirányítással ki- és beállni garázsba vagy parkolóhelyről, amihez a megfelelő gombot kell nyomva tartani az okostelefon képernyőjén.
Hazánkban március végén lesz előrendelhető az új Audi A6 limuzin, az első autók májusban érkezhetnek a márkakereskedésekbe. Sajnos az autó árát még nem tudjuk, de azt igen, hogy a kínálat hamarosan kiegészül a kombival és az emelt hasmagasságú Allroaddal.